Aktywne słuchanie
W pierwszym kontakcie należy "przejrzeć" osobę, z którą rozmawiamy. Do tego celu ważne jest umiejętne słuchanie. Dzięki temu możemy spełnić oczekiwania naszego rozmówcy w...
Sztućce
Po lewej stronie najdalej talerza znajduje się miejsce dla widelca do przystawek, następnie widelec do ryby oraz duży widelec. Po prawej stronie będzie leżała...
Aplikacja
Charakteryzuje się tym, iż ma za zadanie przedstawić pracodawcy naszą osobę w jak najlepszym świetle, zachęcać do zatrudnienia nas na danym stanowisku. Składa się...
Jak siedzieć
Prawidłowa pozycja siedząca również świadczy o naszej osobie. Nie "kładźmy" się na krześle, gdyż służy ono wyłącznie do siedzenia. Siedząc należy pamiętać o tym,...
Notatka informacyjna
Podstawową różnicą pomiędzy okólnikiem, a notatką informacyjną jest to, iż okólnik jest zwrócony do konkretnej grupy osób, czy też do pojedynczej osoby. Tutaj natomiast...
Zaproszenie
Zaproszenie to komunikat skierowany do konkretnej osoby lub osób w celu nakłonienia jej lub ich do wzięcia udziału w uroczystościach, imprezie, odwiedzinach w określonym...
Savoir vivre sekretarki
Savoir vivre powinno na stałe zagościć w każdej firmie, dlatego że dobre wychowanie pracowników w firmie świadczy o tym jakie ta firma ma podejście...
Savoir vivre w metrze, tramwaju, pociągu i autobusie
Na początku należy pamiętać, że kiedy czekamy na wejście do pojazdu powinniśmy zgodnie z zasadą ustąpić miejsca wysiadającym.
Jeżeli wsiadających nie ma wielu należy puścić...