International Van of the Year 2019 – III generacja Berlingo przełamuje stereotypy

0
67

Dynamicznie rozwijający się rynek, zarówno nowych jak i używanych, samochodów dostawczych w Polsce tworzy optymalne warunki do premier. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów jeden z ważniejszych w segmencie graczy konsekwentnie realizuje politykę odnawiania gamy swoich modeli. Citroёn Berlingo trzeciej już generacji trafi na polskie drogi w przyszłym roku. Pod koniec października auto w wersji Van zostało zaprezentowane na przedpremierowym pokazie.

1 1 - International Van of the Year 2019 – III generacja Berlingo przełamuje stereotypy

Wszechstronność i komfort to kryteria wyznaczające kierunki rozwoju małych samochodów dostawczych. Dla poszukujących samochodu, który oprócz wpisanych w rodowód cech użytkowych, zapewnia również wygodę i dostępność systemów asystujących, zarezerwowanych dla samochodów osobowych, Citorёn Berlingo Van stanowi ciekawą alternatywę. Prestiżowy tytuł „Samochodu dostawczego roku 2019” wraz z dostępnym od pierwszego kwartału przyszłego roku, silnikiem 1.2 PureTech, nagrodzonym po raz kolejny wyróżnieniem „Engine of the Year” stanowią unikalną wizytówkę dla wchodzącej na rynek kolejnej generacji modelu.

2 2 - International Van of the Year 2019 – III generacja Berlingo przełamuje stereotypy

Gamę jednostek napędowych, oprócz benzynowego silnika 1.2 PureTech (110KM) uzupełniają, silniki diesla w technologii BlueHDI o pojemnościach 1.5l. (130KM) oraz. 1.6l. dostępny w wersji 75 i 100KM. W drugim kwartale 2019 roku do oferty jednostek napędowych dołączy benzynowy, 130-konny silnik 1.2 PureTech. Najmocniejsze silniki współpracują z 8-stopniową automatyczną skrzynią EAT lub w przypadku 1.5BlueHDI opcjonalnie z 6-biegowym manualem. Słabszą wersję PureTech zestawiono również z manualną 6-biegową skrzynią BVM, której 5-biegową wersję zarezerwowano dla 1.6BlueHDI.

Nadwozie dostępne jest w dwóch długościach: sygnowanej jako M, wynoszącej 440cm oraz zwiększonej o 35cm – XL. Efektywna przestrzeń ładunkowa wariantu XL wynosi do 4,4m3 oraz 3,8m3 w krótszym nadwoziu. W zależności od przeznaczenia oferowane są m.in. wersje: Worker oraz Driver. Prześwit zwiększony o 30mm oraz stalowa osłona silnika w wersji Worker wraz z przeciwpoślizgowym systemem optymalizującym trakcje przedniej osi (Advanced Grip Control) oferującego pięć trybów: Standard, Śnieg, Piasek, Błoto oraz ESP off nadają cech szczególnie przydatnych podczas jazdy po nieutwardzonych drogach. Dodatkowo funkcja Hill Assist Descent umożliwia utrzymanie niewielkiej prędkości na stromych zjazdach. W wersja Driver, dedykowanej dla użytkowników spędzających dużo czasu w trasie, duży nacisk położony został na komfort podróżowania i bezpieczeństwo. Fotele wyposażono w regulację wysokości i lędźwiową. W podstawowym wyposażeniu obok czujników parkowania, automatycznych wycieraczek z czujnikiem deszczu dostępny jest m.in. system Surround Rear Vision dający na lusterku wstecznym obraz z kamer mieszczonych: nad tylnymi drzwiami oraz w lewym lusterku bocznym.

3 2 - International Van of the Year 2019 – III generacja Berlingo przełamuje stereotypy

Opcjonalna kabina Extenso® oferuje trzymiejscowy pierwszy rząd foteli z możliwością złożenia oparcia siedzenia środkowego i otrzymania mobilnego miejsca pracy. Dodatkowo uniesienie prawego fotela przedniego umożliwia przewożenie przedmiotów o długości do 344cm (wersji XL). Gamę konfiguracji nadwozia dopełnia opcja przesuwnych drzwi po lewej stronie oraz dostępna w wersji XL przedłużona pięcioosobowa kabina ze składanymi w drugim rzędzie trzema fotelami.

Wśród systemów asystujących oferowane są :

• adaptacyjny regulator prędkości;
• aktywny system monitorowania pasa ruchu z korektą toru jazdy;
• system rozpoznawania ograniczeń prędkości ;
• alarm ryzyka kolizji;
• system awaryjnego hamowania (active safety brake);
• coffe break alert ;
• system kontroli uwagi kierowcy
• System monitorowania martwego pola ;
• bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu;
• elektryczny hamulec postojowy;
• asystent ruszania na wzniesieniach;
• System automatycznego przełączania świateł;
• statyczne doświetlanie zakrętów;
• sygnalizator przeciążenia samochodu.

Nowoczesny design z charakterystyczną, dla gamy samochodów użytkowych Citroena, wysoko poprowadzoną, krótką maską jest potwierdzeniem założeń, iż segment samochodów dostawczych jest coraz bardziej wymagający. Komfort i bezpieczeństwo to kryteria których waga wzrasta wśród poszukujących w segmencie, narzędzia pracy dla własnego businessu.

Tekst: Cezary Spychała Info-Ekspert
Zdjęcia: Monika Replin

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here