Targi i wystawy służą zapoznaniu się z ofertami firm oraz ogólnym przedstawieniu jej działalności. Możliwe jest także nawiązanie kontaktów z innymi przedsiębiorstwami. Najczęściej organizuje się targi, wystawy obejmujące konkretny rodzaj branży, skupiający firmy zajmujące się daną branżą.
Upominki, gadżety są ważnymi elementami wspierającymi reklamę. Dzięki nim wzrasta sympatia dla przedsiębiorstwa ze strony osób obdarowanych. Pozytywnie wpływają na postrzeganie firmy. W celu zwiększenia efektywności reklamy, upominki oraz gadżety powinny być przedmiotami, którymi obdarowani będą się często posługiwali.
Przykładami takich przedmiotów są: długopis, notatnik, breloczek, czy też kalendarz. Istnieje również ryzyko, iż nie zostaną one pozytywnie postrzegane. Dzieje się tak w przypadku, gdy przedmioty te są słabej jakości, zawierają błędy ortograficzne w pisowni, brak im odpowiedniej estetyki, jest źle dobrana kolorystyka oraz brakuje oryginalność pomysłu.
Bardzo istotny jest fakt, iż podczas wszelakich targów rzadko bywa, aby klient zawarł umowę nabycia prezentowanego produktu podczas wystawy.