Burze mózgów
Jest to jedna z najczęściej stosowanych metod przeprowadzanych techniką badań jakościowych. Metodę tą opracował w latach trzydziestych XX wieku Alex Osborn, który bardzo szybko...
CATI
Jest to jedna z najczęściej stosowanych metod badawczych. Słowo CATI jest to skrót od systemu (Computer Assisted Telephone Interviewing), który tak naprawdę ma za...
CAPI
Metoda ta jest coraz częściej stosowana przez wszelakie firmy zajmujące się badaniami marketingowymi. Otóż CAPI łączy w sobie tradycyjny wywiad bezpośredni z respondentem, lecz...
Ankiety telefoniczne
Bez wątpienia z pośród wszystkich dostępnych metod przeprowadzenia badań marketingowych jest właśnie forma wywiadu telefonicznego. Zastanówmy się jakie korzyści płyną z stosowania tej metody,...
Ankiety internetowe – CAWI
Przy obecnej koniunkturze, gdzie coraz to więcej osób ma dostęp do szerokopasmowego Internetu stosuje się również ankiety internetowe. Zastanówmy się dlaczego coraz to więcej...
Ankiety pocztowe
Oprócz stosowania najbardziej popularnych metod badawczych, firmy stosują również niekiedy ankiety pocztowe, które są rzadziej stosowane. Jednakże mimo tego warto przełożyć o nich kilka...
Rola badań marketingowych
We współczesnym świecie rola badań marketingowych odgrywa coraz to większe znaczenie. Coraz większa liczba konkurencyjnych firm sprawia, iż musimy się ciągle rozwijać, aby nie...
W jakim celu stosujemy badania marketingowe?
Badania marketingowe można stosować z każdą chwilą, kiedy chcemy pozyskać szerokie informacje na temat opinii konsumentów na tle poszczególnych produktów bądź usług.
Na przykład badanie...