Strona główna Marketing Badania marketingowe

Badania marketingowe

Badania Marketingowe – Rodzaje badań, metody badań, etapy, rola, a także etyka badań marketingowych. Bieżące i ciekawe artykuły o danej tematyce.

laptop

Badania wtórne

W rozumieniu szeroko rozumianego pojęcia, jakim są badania marketingowe, każde wykorzystane dane w ujęciu już przeprowadzonych badań stanowią dane wtórne. Badania wtórne w świetle badań...
tablet

Rola badań marketingowych

We współczesnym świecie rola badań marketingowych odgrywa coraz to większe znaczenie. Coraz większa liczba konkurencyjnych firm sprawia, iż musimy się ciągle rozwijać, aby nie...
laptop

Badania pierwotne

W rozumieniu szeroko rozumianego pojęcia, jakim są badania marketingowe każde jednorazowe badanie wykonywane na zlecenie klienta jest badaniem pierwotnym. Każde przedsiębiorstwo niezależnie czy jest podmiotem...
agent

Ankiety telefoniczne

Bez wątpienia z pośród wszystkich dostępnych metod przeprowadzenia badań marketingowych jest właśnie forma wywiadu telefonicznego. Zastanówmy się jakie korzyści płyną z stosowania tej metody,...
laptop

Ad Hoc

Badanie Ad Hoc to specjalistyczna metoda, która pozwala sprostać nawet najtrudniejszym badaniom, ponieważ badanie tego pokroju jest realizowane przy pomocy wszystkich dostępnych narzędzi badawczych...
mezczyzna laptop

PAPI

Jest to jeszcze często stosowana metoda, chodź powoli się od niech odbiega i zastępuje się ją metodą CAPI. Skrót PAPI pochodzi od słów: Paper...
laptop

CAPI

Metoda ta jest coraz częściej stosowana przez wszelakie firmy zajmujące się badaniami marketingowymi. Otóż CAPI łączy w sobie tradycyjny wywiad bezpośredni z respondentem, lecz...
klawiatura

Omnibus

Specyfiką badania Omnibusowego jest to, że badania odbywają się cyklicznie, a konkretniej raz w miesiącu na grupie tysiąca respondentów w wieku powyżej 15 roku...

Social Media

2,473FaniLubię
177ObserwującyObserwuj
95ObserwującyObserwuj

Najpopularniejsze