Polacy chcą robotów w domu, ale nie w miejscu pracy
Jak wynika z raportu PRCN pt. „Polacy o sztucznej inteligencji”, badani nie chcą zostać zastąpieni w pracy przez roboty lub ich własne awatary, chętniej...
Badania marki
Mniej, bądź bardziej świadomie każdy z nas utożsamia się z jakąś marką między innymi na wzgląd kupowania np. ubrań jednej określonej marki. Mówiąc, iż...
Badania cenowe
W brew jakimkolwiek sugestią, najważniejszym czynnikiem wpływającym na popyt produktu jest cena. To ona ma bezpośredni wpływ, czy konsument sięgnie po dany produkt. To...
Ankiety internetowe – CAWI
Przy obecnej koniunkturze, gdzie coraz to więcej osób ma dostęp do szerokopasmowego Internetu stosuje się również ankiety internetowe. Zastanówmy się dlaczego coraz to więcej...
W jakim celu stosujemy badania marketingowe?
Badania marketingowe można stosować z każdą chwilą, kiedy chcemy pozyskać szerokie informacje na temat opinii konsumentów na tle poszczególnych produktów bądź usług.
Na przykład badanie...
Kodeks ESOMAR
Międzynarodowy Kodeks Badań Rynkui BadańSpołecznychICC/ESOMAR
CAPI
Metoda ta jest coraz częściej stosowana przez wszelakie firmy zajmujące się badaniami marketingowymi. Otóż CAPI łączy w sobie tradycyjny wywiad bezpośredni z respondentem, lecz...
Koszty pracy a konkurencyjność
Polskie przedsiębiorstwa w poszukiwaniu równowagi
Wzrost godzinowych kosztów pracy w Polsce w 2023 roku wyniósł 10,8% co znacznie przewyższa średnią europejską (5,0% dla strefy euro,...