Pierwsze egzemplarze limuzyny klasy średniej-wyższej zjechały z taśm fabryki Audi w 1994 roku. Model A6, od początku dostępny był jako 4-ro drzwiowa limuzyna i kombi. Produkcja tej odmiany zakończyła się w 1997, wtedy została zastąpiona kolejną generacją auta wytwarzanego przez 7 lat. W 2004 roku w salonach pojawiła się następna nowość, a pod koniec ubiegłego roku klientom zaproponowano całkowicie nowy model Audi A6 Sedan. Prezentowana dziś odmiana Avant (kombi), 

Kilka miesięcy temu moja rodzina powiększyła się i od tej chwili zupełnie inaczej spoglądam na rynek motoryzacyjny. Teraz liczy się komfort, przestrzeń, bezpieczeństwo i stosunkowo mocny silnik pod maską. Te wymagania idealnie spełnia niedawno testowane Audi A6 Avant. 
 
Trzecia generacja 
 
Pierwsze egzemplarze limuzyny klasy średniej-wyższej zjechały z taśm fabryki Audi w 1994 roku. Model A6, od początku dostępny był jako 4-ro drzwiowa limuzyna i kombi. Produkcja tej odmiany zakończyła się w 1997, wtedy została zastąpiona kolejną generacją auta wytwarzanego przez 7 lat. W 2004 roku w salonach pojawiła się następna nowość, a pod koniec ubiegłego roku klientom zaproponowano całkowicie nowy model Audi A6 Sedan. Prezentowana dziś odmiana Avant (kombi), pozostała na dzień dzisiejszy bez zmian od 2008 roku, kiedy przeszła face-lifting. 
 
 
Dostojne kombi 
 
Przód to typowe Audi z Ingolstadt, czyli spora chromowana, atrapa silnika z logiem marki. Łączy ona całkowicie poziomie lampy ksenonowe wyposażone w ledowe światła do jazdy dziennej. Linia boczna, to typowe nadwozie kombi, ale o pięknych i zgrabnych sportowych liniach. A6 Avant osadzone jest na 17-sto calowych alufelgach, które mogą wydawać się zbyt małe, ale są bardziej praktyczne w codziennym użytkowaniu. 
 
Tył to zgrabne i eleganckie światła w technologii LED. Dobrze dopasowane dwie owalne końcówki układu wydechowego, nie zakłócają idealnych proporcji tyłu. 
 
Komfort dla rodziny 
 
Wnętrze prezentowanego dziś auta to komfort i luksus. Owszem, pierwsze wrażenie to szarość, jednak po chwili zapoznania się zmieniamy zdanie i zauważamy ciekawe elementy. Pierwszym jest umiejscowienie najważniejszych przycisków, wokół lewarka skrzyni biegów, oprócz tych z klimatyzacją. Ciekawy pomysł, a przy dłuższym użytkowaniu okazuje się niesamowicie praktyczny. Kolejnym „smaczkiem” są czytelne i przejrzyste, a w dodatku miło podświetlone zegary. Można zauważyć minimalne podobieństwo do tych z R8. 
 
 
Kwintesencją całości są komfortowe i rewelacyjnie wyprofilowane fotele. Każdy, w nich odnajdzie idealną pozycję do podróżowania i nikomu nie zabraknie w nich miejsca. Podobnie jest z tyłu, gdzie do dyspozycji mamy obszerną trzyosobową kanapę na której bez problemu zasiądą trzy dorosłe osoby. Z bagażami również nie będzie kłopotu, bo mamy olbrzymią przestrzeń, którą już w standardzie wynosi aż 565 litrów. Załadowanie tej powierzchni nie stanowi problemu, dzięki niskiemu progowi załadunkowemu i całkowicie płaskiej podłodze. 
 
Kończąc opisywanie wnętrza, pora spojrzeć na jakość wykonania, która jest bardzo dobra, a plastiki są miłe w dotyku i perfekcyjnie spasowane. 
 
Prezent dla tatusia 
 
Prezentowane Audi A6 Avant, posiada pod maską najmocniejszego diesla z całej gamy silników. Jest nim 3 litrowa jednostka napędowa V6 o mocy 240 KM. Silnik ten posiada wysoką kulturę pracy, choć brakuje prawdziwego dźwięku rzędowej szóstki, która dobiegałaby do naszych uszu z dwóch, owalnych końcówek układu wydechowego. Choć powiedzmy sobie szczerze nie samym dźwiękiem żyjemy, bo liczą się też osiągi. A te mamy tutaj zagwarantowane! Już po 7 sekundach na prędkościomierzu ujrzyjmy pierwsze 100 km/h i na tym nie koniec. Według producenta maksymalna prędkość jaką możemy uzyskać, to aż 245 km/h! 
 
 
Elastyczność również jest bardzo dobra, a zapewnia nam to 500 Nm momentu obrotowego, który dostępny jest w stosunkowo szerokim jego zakresie obrotów od 1500 do 3000 obr./min. 
 
Dodatkowym atutem bardzo dobrej elastyczności jest napęd, przekazywany na obie osie za pomocą słynnego napędu Quattro i 6-cio biegowa, automatyczna skrzynia biegów o bardzo dobrze dobranych przełożeniach. Połączenie tego wszystkiego, to po prostu niemiecki majstersztyk i niesamowita przyjemność z jazdy. 
 
Układ kierowniczy, jak przystało na Audi jest precyzyjny i bardzo dokładny a kierowca ma zawsze pewność panowania nad samochodem. Poczucie bezpieczeństwa dają też liczne systemy elektroniczne, wspomagające bezpieczne prowadzenie samochodu. 
 
Zawieszenie to połączenie komfortu i sportu, choć bardziej nastawione jest na sport. Resorowanie nierówności drogowych jest bardzo dobre i nie wzbudza moich zastrzeżeń. Przemieszczenie się na dystansie 500-1000 km nikomu z podróżujących nie sprawi dyskomfortu, a dla kierowców o sportowych ambicjach da wiele przyjemności w pokonywaniu, nawet ostrych zakrętów. 
 
 
Koszty 
 
Zacznijmy od codziennej eksploatacji. W mieście 3-litrowy „potwór” potrafi spalić sporo, bo nawet 12 l oleju napędowego. Jednak ta wartość jest uśredniona, ponieważ wszystko zależy od kierowcy. Na trasie zużycie oscyluje w granicy 8,5 l, zaś średnio podczas trwania testu A6 Avant, potrzebował na każde 100 km około 10,5 litrów. Taki wynik pozwala na pełnym baku przejechać około 800 kilometrów. 
 
Opisałem koszty podróżowania, teraz pora przyjrzeć się dokładniej cennikowi jaki Audi nam oferuje. Cena podstawowego modelu A6 Avant z trzylitrowym dieslem to 233 100 zł. Jednak moja testówka została doposażona za równowartość auta miejskiego (36 630 zł). W zamian dostajemy m.in. perłowy lakier metalik, skórzano-alkantarową tapicerkę, światła do jazdy dziennej w technologii LED oraz ksenony, czy rewelacyjny system audio sygnowany firmą Bose. 
 
Idealne dla rodziny 
 
Prezentowane Audi A6 Avant to auto posiadające pod maską dynamiczny i niezbyt oszczędny silnik, ale to nieważne. Zapewnia niesamowicie dużo frajdy z jazdy dla głowy rodziny, zaś dla pozostałych komfort i olbrzymią przestrzeń, którą w dowolny sposób możemy zagospodarować. Podsumowując krótko samochód można uznać za niemalże idealny! 
 
 
Plusy 
 
Dynamiczny silnik 
Napęd Quattro 
Przestronne wnętrze 
Jakość wykonania 
 
Minusy 
 
Cena 
 
Dane techniczne
 
Pojemność silnika: 2967 ccm turbodiesel Common Rail 
Liczba cylindrów/zaworów: V6/24 
Moc: 240 KM przy 4000-4400 obr./min 
Moment obr.: 500 Nm przy 1500-3000 obr./min 
Skrzynia biegów: 6 biegowa, automatyczna-sekwencyjna 
Napęd: 4×4 
0-100km/h: 7,0 sek. 
Vmaks: 245 km/h 
Zużycie paliwa: 9,3/5,8/7,1 (11,9/8,4/10,5 w teście) (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany) 
Pojemność baku: 80 litrów 
Teoretyczny zasięg: około 800 kilometrów 
Wymiary: 4933/1855/1463 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach) 
Waga: 1845 kg 
Ładowność: 630 kg 
Pojemność bagażnika: 565/[b.d.] l [po rozłożeniu siedzeń] 
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5 
Emisja CO2 : 189g/km 
Gwarancja mechaniczna: 2 lata 
Okresy międzyprzeglądowe co: według wskazań komputera 
 
 
Wyposażenie: wersja Quattro Tiptronic 
 
dodatkowe wyposażenie: lakier metalik (+ 5 270 zł), Pakiet promocyjny „Comfort” reflektory ksenonowe plus z układem zmywania, klimatyzacja automatyczna plus (z wyświetlaczem LCD), ogrzewanie foteli przednich tapicerka skóra-alkantara, kanapa tylna z dzielonym i składanym oparciem, fotele przednie z elektryczną regulacją, autoalarm fabryczny z czujnikami przechyłu (+ 11 870 zł), Pakiet promocyjny „Technology” Audi music interface, Audi parking system plus (przód/tył), przygotowanie do montażu telefonu w podłokietniku, system nagłaśniający BOSE Surround Sound, system nawigacji satelitarnej MMI Navigation plus z obsługą głosową (+ 17 400 zł), Kierownica wielofunkcyjna, 4-ramienna (+ 1 310 zł), Pakiet obowiązkowy (+ 780 zł) 
 
Cena: 233 100 zł (wersja podstawowa) 269 730 zł (wersja testowana) 
 
 
Tekst i zdjęcia – Artur Ławnik 
 
Artykuł pochodzi ze strony www.autotesty.com.pl
 
 
 
 
Zobacz także:
 
 
 
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj