EUROSNACK S.A. – producent słonych przekąsek i biszkoptów sprzedawanych pod markami Chrupcie i Lajkonik – sprzedał inwestorom akcje nowej emisji serii D W jej ramach spółka pozyskała ponad 1 mln zł, tj. dwukrotnie więcej niż pierwotnie planowano. Spółka przeznaczy pozyskane środki na realizację programu inwestycyjnego. Debiut na rynku NewConnect planowany jest w czerwcu br. Funkcję oferującego podczas emisji pełnił Wrocławski Dom Maklerski S.A., Autoryzowanym Doradcą jest CEE Capital sp. z o.o.
EUROSNACK S.A. – producent słonych przekąsek i biszkoptów sprzedawanych pod markami Chrupcie i Lajkonik – sprzedał inwestorom akcje nowej emisji serii D W jej ramach spółka pozyskała ponad 1 mln zł, tj. dwukrotnie więcej niż pierwotnie planowano.
Spółka przeznaczy pozyskane środki na realizację programu inwestycyjnego. Debiut na rynku NewConnect planowany jest w czerwcu br. Funkcję oferującego podczas emisji pełnił Wrocławski Dom Maklerski S.A., Autoryzowanym Doradcą jest CEE Capital sp. z o.o.
„Planowaliśmy, że emisja będzie miała wielkość ok. 0,5 mln zł, jednak inwestorzy widząc rozwój spółki zgłosili dużo większy popyt. Ostatecznie podjęliśmy decyzję o zwiększeniu puli nowych akcji do ponad 1 mln zł. Ich pozyskanie w tak krótkim czasie pozwoli nam istotnie przyspieszyć program inwestycyjny. Będziemy realizować przede wszystkim inwestycje w infrastrukturę i park maszynowy. To w krótkim czasie przełoży się na nasze moce produkcyjne, a te z kolei – na wyniki sprzedażowe. ” – mówi Mariusz Spirkowicz, Prezes Zarządu Eurosnack S.A.
Od 2007 roku tj. od momentu przejęcia marki ZPC Lajkonik, Eurosnack S.A. dokonał dużych zmian w modelu biznesu. Przede wszystkim zmieniło się portfolio klientów spółki.
„W naszej strukturze sprzedaży największymi odbiorcami są duże sieci handlowe. Popyt z ich strony uzupełniany jest zamówieniami lokalnych i regionalnych hurtowni. Taki model biznesu przekłada się na stabilny poziom zamówień – nawet gdyby okresowo któraś grupa klientów zamawiała mniej, inni zamawiają więcej. Wynika to z mocno rosnącego popytu na nasze produkty. I właśnie aby go zaspokoić będziemy zwiększać moce produkcyjne.” – mówi Mariusz Spirkowicz, Prezes Zarządu Eurosnack S.A.
PROGNOZY FINANSOWE EUROSNACK S.A.
W 2010 roku Eurosnack S.A. chce wypracować ok. 7,26 mln zł przychodów ze sprzedaży i ponad 358 tys. zysku netto „Będzie to oznaczać wzrost na poziomie przychodów o ponad 1,48 mln zł rok do roku – komentuje Mariusz Spirkowicz, Prezes Zarządu Eurosnack S.A.
Piotr Wąsiewicz