W ubiegłym tygodniu odbyła się oficjalna, polska premiera nowego Volkswagena Polo. Zorganizowana została w ekskluzywnym i awangardowym miejscu D.O.M. 88, który jest częścią City Park Poznań. Obiekt ten to zmodernizowana pozostałość po koszarach, których powstanie datuje się na początek XIX wieku. Łączy on w wyrafinowany sposób tradycje i historię z nowoczesnością.
Model szóstej generacji miał światową odsłonę niespełna 6 miesięcy temu na międzynarodowych targach motoryzacyjnych Frankfurt Motor Show we wrześniu 2017 roku.
Uczestnicy spotkania mogli zapoznać się z nowym produktem niemieckiej marki nie tylko od strony teoretycznej, ale i od praktycznej podczas krótkich jazd testowych. Od początku produkcji pierwszej odmiany Polo tj. od roku 1975 Volkswagen sprzedał ponad 14 milionów egzemplarzy, co potwierdza, że jest on jednym z najczęściej kupowanych miejskich aut na świecie. Zbudowany na nowo od podstaw model, konstrukcyjnie oparty został na płycie podłogowej MQB A0, którą koncern wykorzystał również do opracowania piątej generacji Seata Ibiza. Nadwozie stylistycznie nawiązuje do swojego poprzednika jednak są elementy, które wyróżniają auto. Zastosowanie nowej platformy pozwoliło projektantom uzyskać bardziej dynamiczne proporcje auta. Długi rozstaw osi, krótkie zwisy oraz zwiększona długość i szerokość bryły przy mniejszej wysokości spowodowały, że design nadwozia stał się bardziej ekspresyjny. Sylwetkę wyróżniają: wyraźniej zaakcentowane linie nadwozia, na nowo zaprojektowane zderzaki oraz lampy przednie z wąskimi światłami jazdy dziennej LED, które łączą się ze sobą za pośrednictwem chromowanej listwy poprzecznej atrapy chłodnicy.
Nowa konstrukcja pozwoliła wygospodarować bardzo dużo miejsca we wnętrzu pojazdu. Niemiecka marka przyzwyczaiła nas do tego, że jej produkty dopracowane są w najmniejszym szczególe. Nie inaczej jest z wnętrzem nowego Polo. Atutami kabiny są zarówno ergonomia, logiczny i przejrzysty układ konsoli środkowej jak i nieco odmieniony i unowocześniony design. Active Info Display to dostępny opcjonalnie wyświetlacz, który zastępuje tradycyjny panel zegarów prędkościomierza i obrotomierza. Rozwiązanie to zostało zastosowane po raz pierwszy w klasie aut miejskich. Oprócz podstawowych funkcji może on wyświetlać między innymi mapę systemu nawigacji. Na tym samym poziomie w centralnej części deski rozdzielczej umiejscowiony został 8 calowy, kolorowy i dotykowy ekran systemu multimedialnego. Wkomponowany został w szeroka czarną i błyszczącą listwę, która w subtelny sposób łączy się z panelem zegarów, przez co odnosi się wrażenie, że element ten stanowi jedną całość. Rozwiązanie to w połączeniu z wielofunkcyjna kierownicą i konsolą centralną gdzie znajduje się panel klimatyzacji wraz z przyciskami i pokrętłami sterowania przewietrzaniem wnętrza pokazują, że Volkswagen śmiało wkracza w dobę cyfryzacji. Awangardowy design, wygodne fotele z bardzo dobrze wyprofilowanymi oparciami, obszerne wnętrze, funkcjonalność oraz bagażnik o standardowej pojemności 351 litrów to podstawowe atuty kabiny nowego Polo.
Różnorodność oferty potwierdza ilość przygotowanych wersji do sprzedaży. W cenniku znajdziemy aż sześć zakresów kompletacji wyposażenia standardowego: Start, Trendline, Comfortline i Highline oraz dwie specjalne Beats, która jest rozszerzeniem Highline gdzie Polo zostało dodatkowo zaopatrzone w 300 watowy system nagłośnienia amerykańskiej firmy Beats a także odmianę sportową GTI. Należy zwrócić uwagę, że nowy model jest znacznie lepiej wyposażony od swojego poprzednika. Już od wersji Trendline model posiada między innymi światła jazdy dziennej LED, ogranicznik prędkości, system automatycznego hamowania po kolizji jak i Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego i systemem wykrywania pieszych.
Prezentowane auto może być napędzane jednym z siedmiu oferowanych silników. Paletę jednostek napędowych stanowi 5 jednostek benzynowych: 1.0 65 i 75 KM, 1.0 TSI 95 i 115 KM a także 2.0 TSI 200 KM oraz dwie jednostki wysokoprężne 1.6 TDI SCR 80 i 95 KM. Jak podaje producent w drugiej połowie bieżącego roku powinniśmy spodziewać się poszerzenia gamy silników o jednostkę 1.5 TSI ACT o mocy 150 KM z systemem aktywnego zarządzania pracą cylindrów Podstawową skrzynię biegów pośredniczącą w przekazywaniu momentu obrotowego na koła jezdne stanowi przekładnia manualna o 5 przełożeniach. Niektóre jednak jednostki napędowe Volkswagen wyposażył również w zautomatyzowaną dwu-sprzęgłową przekładnię DSG 6 lub 7 stopniową.
Tak mocno zróżnicowana oferta, gdzie każdy potencjalny klient może znaleźć i dobrać pojazd do swoich potrzeb i upodobań może zwiastować kolejny sukces marki. Nowe 5 drzwiowe Polo jest również atrakcyjne cenowo, już za kwotę niespełna 44 490 złotych możemy stać się jego właścicielem. Cena ta odnosi się do podstawowej wersji Start wyposażonej w silnik 1.0 65 KM. Za nowym modelem Volkswagena przemawiają nie tylko koszty zakupu, ale również charyzmatyczny design, funkcjonalność oraz niskie koszty użytkowania.
Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk – Info-Ekspert