Ponad 80-cio letnie doświadczenie w produkcji pojazdów z napędem na dwie osie tworzy stabilny grunt technologicznego rozwoju konstrukcji z logo trzech diamentów, a dynamicznie rozwijający się rynek samochodów terenowo-rekreacyjnych oraz pickup-ów tworzy optymalne warunki dla premier. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Mitsubishi zaprezentowało nowe propozycje w swoim portfolio, kolejne wcielenia popularnego kompaktowego SUV-a oraz legendarnego pickup-a. Wspólną dla najnowszych propozycji jest stylistyka nadwozia „Dynamic Shield”. Niemalże pionowy grill, dominująca linia pokrywy komory silnika oraz podkreślające agresywny charakter błotniki definiują niepowtarzalną designerską propozycję przedniej części samochodów. Również motyw bumerangu, w kształcie którego wykonano chromowane listwy okalające dolny wlot powietrzna w przednim zderzaku upewnia, że mamy do czynienia z najnowszą koncepcją stylistyczną.
Obecna odsłona ASX, to czwarta propozycja modelu mającego swój debiut w Europie niemalże dekadę temu. Wbrew obawom bardziej konserwatywnych technicznie użytkowników, nowa jednostka napędowa przełamuje tendencję „dowsizing-u”. Aktualnie pod maską ASX znajduje się dwulitrowy, wolnossący silnik benzynowy o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 195 Nm. Do wyboru klient ma dwie opcje przeniesienia napędu tj. na przednią oś oraz 4WD. W wariancie napędu na dwie osie kierowca może skorzystać z trybu 2WD, 4WD AUTO lub 4WD LOCK (poprzez centralny mechanizm różnicowy oraz elektroniczne sterowane sprzęgło zwiększony jest rozdział momentu na tylną oś). Obok manualnej 5-stopniowej skrzyni biegów oferowana jest również bezstopniowa automatyczna CVT z możliwością predefiniowania 6 stopni dostępnych w sportowym trybie jazdy. Bazowa wersja wyposażenia INFORM, zawierająca m.in. system aktywnej stabilizacji toru jazdy (ASC) z kontrolą trakcji (TCL), system wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA), ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), system sygnalizacji nagłego hamowania (ESS), wzmocnioną konstrukcję nadwozia (tzw. RISE), czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne (plus poduszkę tzw. kolanową), mocowanie fotelików dla dzieci ISO-FIX na tylnej kanapie (dwa punkty), przednie reflektory w technologii Bi-LED, światła do jazdy dziennej oraz tylne lampy w technologii LED, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem na kierownicy oraz elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, dostępna jest w salonach w premierowej cenie od 74 490 zł. Dla najbardziej wymagających, przygotowano kompletacje INSTYLE. Jej listę wyposażenia standardowego uzupełniają kamera cofania, tempomat, przednie reflektory przeciwmgielne w technologii LED, przyciemniane szyby tylne, fotochromatyczne lusterko wsteczne, klimatyzacja automatyczna, system dostępu bezkluczykowego, podgrzewane fotele przednie, system ostrzegania o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu (LDW), system monitorowania martwego pola (BSW) z asystentem zmiany pasa ruchu (LCA), system monitorowania ruchu poprzecznego podczas jazdy do tyłu (RCTA), panoramiczny szklany dach z oświetleniem wewnętrznym LED, stacja multimedialna SDA z ekranem dotykowym 8”, interfejsem Android Auto/Apple Car Play oraz wbudowaną nawigacją. Tak szeroka oferta niewątpliwie wpłynie na zwiększenie grona zainteresowanych zakupem nowej propozycji japońskiego koncernu. Do obecnych posiadaczy, doceniających niezawodność Crossover-a, dołączą zapewne oczekujący od miejskiego SUV-a również właściwości terenowych.
Ponad 40-letnia obecność na rynku, 4,7 miliona sprzedanych egzemplarzy, to fakty które tworzą nietuzinkową historię modelu L200. Prezentowana szósta generacja modelu bazuje na niezawodności i wytrzymałości konstrukcji opartej na doświadczeniach wyniesionych m.in. z sukcesów Mitsubishi w rajdach Dakar. Komfort i ekonomia to dodatkowe wymagania, które obok genetycznie zakodowanych właściwości użytkowych muszą spełniać współczesne samochody segmentu pickup. Sukces najnowszej odsłonie legendy trzech diamentów ma zagwarantować napęd oraz wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo i przyjemność podróżowania. Dwutonowe auto napędzane jest wysokoprężnym, turbodoładowanym silnikiem, pracującym w sprawdzonej technologii Common Rail, o pojemności 2 268 ccm i mocy 150 KM. Jednostkę charakteryzuje duża elastyczność, maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm, dostępny jest bowiem w zakresie od 1750 do 2250 obr./min. Wykorzystanie roztworu mocznika w technologii katalitycznej redukcji cząstek stałych oraz tlenków azotu, umożliwiło sprostanie surowym europejskim normom emisji spalin – Euro 6d-TEMP. Standardem we wszystkich opcjach jest napęd 4WD z dołączaną przednia osią, reduktorem oraz blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. Poza podstawową jego odmianą Easy Select, dla oczekujących zwiększonych właściwości jezdnych w terenie, przygotowano opcje Super Select. Oferuje ona dodatkowo blokadę centralnego dyferencjału oraz tryb Off-Road, w którym charakterystyka skrzyni biegów i układu hamulcowego dostosowują się do zdefiniowanych warunków terenowych (szuter, błoto/śnieg, piasek, kamienie). Uzupełniając opis układu napędowego nie można pominąć parametrów istotnych w terenie. Kąt natarcia L200 (rok modelowy 2020) wynosi 29º, z kolei kąt zejścia to 21º a kąt rampowy 23º, to wszystko przy minimalnym prześwicie 200 mm i kącie przechyłu bocznego aż 45º potwierdza, iż japońscy konstruktorzy wychodząc naprzeciw oczekiwaniom nowych nie zapomnieli o dotychczasowych klientach. Przeniesienie napędu zapewnia 6-biegowa manualna lub 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów. W odróżnieniu od poprzedniej generacji nowe L200 występuje tylko z czterodrzwiową, pięcioosobową kabiną. Nowością jest również dostępność systemu ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek z asystentem zmiany pasa ruchu, systemu ostrzegania o ruchu poprzecznym za samochodem oraz systemu łagodzenia kolizji czołowych. Każdy najnowszy pickup Mitsubishi wyposażony jest m.in. w czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, kolanową poduszkę powietrzną dla kierowcy, system ABS, system stabilizacji toru jazdy i kontroli (ASTC), system wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA), system stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA), system mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX, tempomat, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne. Ceny katalogowe podstawowej wersji INVITE zaczynają się od 135 990 zł.
Podsumowując podstawowe informacje o nowych propozycjach Mitsubishi należy również zwrócić uwagę, iż Rock Solid to nie tylko medialny przekaz, ale również filozofia tworzenia. Tak bowiem należy postrzegać 5-letnią gwarancję producenta i nielimitowaną przebiegiem gwarancją Mitsubishi Assistance Package w ramach której producent zapewnia bezpłatną pomoc 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu w przypadku awarii, wypadku, przebicia opony, kradzieży a także, w sytuacji zatankowania niewłaściwego lub zanieczyszczonego paliwa albo złamania lub zgubienia kluczyka.