W obecnej dobie ogólno światowego postępu technologicznego, mamy dostęp do najnowszych technologii jaką jest między innymi Internet. Jest to kolejne medium, które siłą rzeczy najszybciej się rozwija spośród wszelakich mediów.

Wprawdzie powiedziawszy reklamowanie się za pośrednictwem Internetu jest stosunkowo najtańszym rozwiązanie, a jednocześnie najbardziej efektywnym. Na wzgląd sytuacji, że Internet niema granic, co łączy się bezpośrednio z dotarciem do wielkiej ilości odbiorców, spośród których jesteśmy wstanie odnaleźć naszych przyszłych klientów. Tym bardziej, że coraz więcej ludzi odchodzi od zasiadania w fotelu przed telewizorem i przesiada się na aktywne serwowanie po Internecie, poświęcając temu coraz więcej czasu.

Nieodzownym problemem w marketingu, który napotykany jest przez większość reklamodawców, to problem związany z dotarciem reklamy do odpowiedniej grupy społecznej, która zwiększałaby szansę na nabycie reklamowych produktów, bądź usług. Jakby na to nie spojrzeć, Internet daje taką możliwość w szczególności na wzgląd dostępnych portali internetowych, które skupiają się na różnych tematykach. Gdyż użytkownicy korzystający z owego portalu to w większości przypadkach osoby, które fascynują się, bądź też zajmują się tą tematyką na co dzień. Na ten przykład, jeśli któryś z domów maklerskich będzie chciał zareklamować swoje usługi z całą stanowczością wybierze portale o tematyce finansowej, na których jest mowa o rynku kapitałowym. Gdyż siłą rzeczy, z tego typu witryn internetowych korzystać będą w większości osoby zainteresowane tą tematyką, które z pewnością na wzgląd swoich pasji czynnie inwestują na rynku kapitałowym.

Dodatkowo oprócz podstawowego wyznacznika istnieje również możliwość głębszego przydzielenia reklamy, która wiązałaby się z dokładniejszym dotarciem do potencjalnego klienta. Mianowicie istnieje opcja geotargetowania wszystkich reklam internetowych zainicjowanych na wszelakich portalach, co łączy się bezpośrednio z dotarciem do grupy odbiorców z poszczególnego województwa, bądź też jeśli klient sobie tego zażyczy, ma opcje związaną z geotargetowaniem reklamy wyłącznie do osób mieszkających w danym mieście.

To znaczy, że jeśli klient sobie za szczerzy, by jego reklama było emitowana ludziom mieszkającym w województwie mazowieckim, to naturalnie owa reklama zostanie wyłącznie skierowana osobom mieszącym w tym województwie. Tak samo, jeśli wskaże, iż reklama, którą chce wyemitować, była tylko publikowana osobom mieszkającym np. w Warszawie, to również ma taką możliwość. Z całą pewnością jest to dobre rozwiązanie, jeśli np. reprezentujemy przedsiębiorstwo budowlane, świadczące usługi na wąskiej powierzchni terytorialnej jaką jest miasto, bądź też województwo, gdyż bezpośrednio kierujemy swoją reklamę do potencjalnie zainteresowanych ludzi, do których bez mniejszych problemów możemy dotrzeć.

I tak standardowy banner opiewa łącznie na 1000 odsłon, gdzie jeśli zastosujemy geotargetowanie na region, w którym świadczymy swoje usługi, będziemy mogli ze wszystkimi osobami, które się z nami skontaktują spotkać w celu przedstawienia swojej oferty, co byłoby niemożliwe w przypadku, kiedy by nie zastosowalibyśmy geotargerowania, a skontaktowałaby się z nami osoba z drugiego końca kraju. Tym bardziej niestosując geotargerowania zmniejszamy stanowczo szansę, by ktokolwiek z regionu, którym jesteśmy zainteresowani wszedł na naszą stronę internetową.


Dominik Michnikowski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj