Telemarketing wykorzystuje w kampanii reklamowej aparat telefoniczny. Można tutaj mówić o formie aktywnej lub biernej. Forma aktywna polega na tym, iż osoba będąca przedstawicielem firmy dzwoni do swoich potencjalnych nabywców w celu złożenia im oferty reklamowej.
Natomiast forma bierna polega na założeniu infolinii, czyli wprowadzenie numeru telefonicznego, pod który mogą dzwonić osoby zainteresowane ofertą firmy. Numer infolinii może być bezpłatny co sprawia, iż koszt połączenia zostaje opłacony przez firmę zamawiającą infolinię (początek numeru 0 800…). Może to być również numer częściowo płatny świadczący o tym, że połowę kwoty połączenia opłaca firma, a drugą połowę dzwoniący (początek numeru 0 801…). Pozostałe numery są numerami płatnymi, mówiącymi o tym, iż całkowity koszt połączenia opłaca dzwoniący.
Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość nawiązania indywidualnego kontaktu z odbiorcą. Umożliwia wybór danej grupy odbiorników, co pozwala na dopasowanie rozmówców do oferty firmy. Telemarketing jest związany także ze składaniem zamówień.
Wadą jest ograniczona liczba odbiorców reklamy oraz nie ma możliwości prezentacji wizualnej produktu.