Najstarszą metodą zareklamowania się jest reklama zewnętrzna (outdoor). Największe zastosowanie ma ona w dużych miastach, gdyż wtedy ma ona największe oddziaływanie.
W przypadku, gdy zdecydujemy się na tego typu kampanię reklamową należy skoncentrować się na wybraniu odpowiedniego miejsca. Największą skuteczność mają one w miejscach, gdzie jest duży ruch pieszych, czy tez samochodów. W przypadku samochodów tablice reklamowe mogą być przeoczone ze względu na szybkość poruszania się. Większą efektywność mają one w miejscach dużego ruchu pieszych. Najlepiej umieszczać je tak, aby nie stały zbyt blisko siebie w celu uniknięcia rozproszenia uwagi. Duże znaczenie ma rozmiar tablic, podświetlenie oraz ich rodzaj. Im większa tablica tym lepsza widoczność i zauważalność przez odbiorców. Jeśli tablice zostaną podświetlone, wtedy to nasza reklama będzie przynosiła efekty nie tylko za dnia, ale i w nocy. Wyróżniamy następujące rodzaje tablic:
– Billboardy – tablice wolno stojące lub zawieszane na ścianach budynków,
– Diapazony – tablice wolno stojące umieszczane na betonowym okolu,
– Sandwiche – tablice na słupach oświetleniowych,
– Reklamy na środkach transportu
– Mobile – tablice umieszczane na przyczepach ciągniętych przez samochody,
– Pozostałe, na przykład: gadżety reklamowe, balony reklamowe, malowidła na ścianach budynków.
Zaletą takiego rozwiązania jest częsty kontakt z ludźmi, a co za tym idzie, reklama ta w pełni spełnia swoją powinność. Umożliwia ona także wprowadzenie różnego rodzaju technik prezentacji. Niski koszt przygotowania oraz 24 godzinny przekaz reklamy na dobę. Potrafi ona przyciągnąć wzrok, a także może wywrzeć duże wrażenie na odbiorcach.
Wadą natomiast jest podatność na zniszczenia oraz przekaz ograniczonej liczby informacji. W przypadku, gdy mamy do czynienia z przepełnieniem ulic tablicami należy się spodziewać utrudnień w odbiorze przekazu reklamy. Czas obioru przekazu reklamy przez jedną osobę jest bardzo krótki, gdyż jest to wyłącznie spojrzenie trwające kilka sekund.