laptop

Agencja interaktywna to niekwestionowana wygoda dla klienta. Wszyscy specjaliści od tworzenia, prowadzenia i promowania strony internetowej w jednym miejscu. Bez potrzeby koordynowania copywriterów, webdesignerów, SEO-wców itd. Dzięki temu cały proces rozwoju witryny przebiega (a przynajmniej powinien przebiegać) płynnie, a efektem jest spójna strona, która może osiągać dobre wyniki. To zasługa projektowania jej jako całości i zgrania całego zespołu. 

Każda agencja twierdzi, że to ona jest tą najlepszą. Chwali się hasłami, „młodym, dynamicznym zespołem” i szeroką ofertą. Do tego w ostatnich latach jest ich coraz więcej, a termin bywa nadużywany. Jak więc wybrać najlepszą? 

Oceń jej stronę internetową


Szewc bez butów chodzi? To żadne usprawiedliwienie. Pierwszym klientem agencji internetowej jest ona sama. Witryna powinna być jej wizytówką i najlepszym pokazem możliwości. I to pod każdym względem. Poklikaj. Poczytaj wpisy blogowe i opisy usług, sprawdź działanie odnośników. Porównanie kilku stron powinno być już dobrą podpowiedzią, ku której się skłaniasz. Zwróć też uwagę na pozycje w wynikach wyszukiwania oraz media społecznościowe. To również świadczy o tym, jak agencja np. KoboSystem radzi sobie ze swoimi zadaniami.

Porównaj ceny z konkurencją


Wbrew pozorom nie warto tego zostawiać na koniec. Dlaczego? Po pierwsze od razu możesz odrzucić oferty, na które zwyczajnie Cię nie stać – szkoda tracić czasu na ich przeglądanie. Sprawdź rozrzut przynajmniej kilkunastu firm. To pozwoli Ci na ogólne zorientowanie w rynku. Skreśl również te podejrzanie tanie. Oczywiście występują wahania, ale jeśli ktoś proponuje wykonanie „tej samej” pracy za połowę średniej ceny rynkowej, to oznacza pewne kompromisy na jakości. Cudów nie ma.

Sprawdź doświadczenie i realizacje


Niemal każda agencja chwali się swoimi dokonaniami w portfolio. Oczywiście w cenie są duże i rozpoznawalne marki, co wcale nie znaczy, że pracę wykonano prawidłowo. Wystarczy przeklikać kilka wymienionych stron. Zwróć uwagę szczególnie na te zbliżone do tego, co planujesz. To, że firma potrafi zrobić ogromną korporacyjną witrynę, nie znaczy, że jest równie dobra w tworzeniu prostych wizytówek dla niewielkich przedsiębiorców. Przypatrz się, jak wyglądają język i styl. Nikt nie jest dobry we wszystkim. Przykładowo, jeśli w realizacjach dominują bardzo formalne treści, a Ty chcesz otworzyć sklep ze sprzętem deskorolkowym, mogą pojawić się problemy. Nie bój się też nowych graczy na rynku – mogą wnieść sporo świeżości. Kluczem jest skuteczność w potwierdzonych pracach, a nie licytowanie się o rok założenia (choć utrzymanie się na tym rynku przez więcej niż rok-dwa też o czymś świadczy).

Nie bój się wysyłać zapytań


Tworzenie stron internetowych, zarządzanie nimi i pozycjonowanie to złożone operacje. Do tego bardzo różniące się w zależności od branży i potrzeb klienta. Dlatego dobra agencja podchodzi do każdego zamówienia indywidualnie. Napisz do firm, które przeszły wymienioną wcześniej selekcję. Podaj szczegółowo swoje potrzeby, wymagania i oczekiwania, poproś też o nakreślenie modelu współpracy. Po pierwsze zyskasz możliwość wygodnego porównania ofert. W przeciwieństwie do ustaleń telefonicznych będziesz mieć wszystko w formie pisemnej.

Po drugie dostaniesz próbkę jakości obsługi klienta. Czy padną pytania o więcej szczegółów, a może propozycja spotkania? Od niektórych możesz dostać jednozdaniową odpowiedź, a od innych wypracowanie. To wiele mówi o usługodawcy i z pewnością zaważy na dalszej współpracy.

Zwróć uwagę na opinie, ale nie traktuj ich priorytetowo


Ogarnięta agencja interaktywna dba o to, aby klienci mogli zobaczyć opinie innych, przede wszystkim na Google. Powinna także na nie odpowiadać. Ilość opinii świadczy o zamówieniach (podobnie jak czas oczekiwania), pamiętaj jednak, że to nie supermarket – nie ma tu dziesiątek klientów dziennie. Na szczęście już kilkanaście opinii pozwala na ogólny pogląd. Niemal zawsze trafi się też jakaś negatywna, ale jeśli nie jest to duża część, należy podejść z dystansem. To zazwyczaj efekt nieporozumienia albo determinacji „trudnego” klienta. Zwróć natomiast uwagę, czy nie ma zbyt dużo nijako wyglądających maksymalnych not, wyglądających na kupowane. Na szczęście zdarza się to coraz rzadziej. 

Pamiętaj, że nie istnieje jedna najlepsza agencja interaktywna. Rzecz w tym, aby znaleźć najlepszą dla Ciebie!

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments