Ankiety pocztowe
Oprócz stosowania najbardziej popularnych metod badawczych, firmy stosują również niekiedy ankiety pocztowe, które są rzadziej stosowane. Jednakże mimo tego warto przełożyć o nich kilka...
CATI
Jest to jedna z najczęściej stosowanych metod badawczych. Słowo CATI jest to skrót od systemu (Computer Assisted Telephone Interviewing), który tak naprawdę ma za...
Ankiety internetowe – CAWI
Przy obecnej koniunkturze, gdzie coraz to więcej osób ma dostęp do szerokopasmowego Internetu stosuje się również ankiety internetowe. Zastanówmy się dlaczego coraz to więcej...
Ankiety telefoniczne
Bez wątpienia z pośród wszystkich dostępnych metod przeprowadzenia badań marketingowych jest właśnie forma wywiadu telefonicznego. Zastanówmy się jakie korzyści płyną z stosowania tej metody,...
PAPI
Jest to jeszcze często stosowana metoda, chodź powoli się od niech odbiega i zastępuje się ją metodą CAPI. Skrót PAPI pochodzi od słów: Paper...
CAPI
Metoda ta jest coraz częściej stosowana przez wszelakie firmy zajmujące się badaniami marketingowymi. Otóż CAPI łączy w sobie tradycyjny wywiad bezpośredni z respondentem, lecz...
Burze mózgów
Jest to jedna z najczęściej stosowanych metod przeprowadzanych techniką badań jakościowych. Metodę tą opracował w latach trzydziestych XX wieku Alex Osborn, który bardzo szybko...