Metody badań marketingowych

Aby osiągnąć swój cel wynikający z otrzymania interesujących nas informacji, możemy w tym celu posłużyć się różnymi dostępnymi metodami, aczkolwiek działania związane z przeprowadzaniem badań marketingowych dobrze by było zostawić to profesjonalnej firmie.

CATI - najpopularniejsza metoda pozwalająca przeprowadzenia badania marketingowego. Metoda CATI to nic innego jak standardowy wywiad telefoniczny, polegający na rozmowie ankietera z respondentem, który odpowiada na różnego typu pytania.

PAPI - Jest to jeszcze często stosowana metoda, chodź powoli się od niech odbiega i zastępuje się ją metodą CAPI. Skrót PAPI pochodzi od słów: Paper and Pencil Interview, jest to nic innego jak tradycyjny wywiad bezpośredni z respondentem z wykorzystaniem tradycyjnego formularzu do wypełniania ankiet.

CAPI - Łączy w sobie tradycyjny wywiad bezpośredni z respondentem, lecz z wykorzystaniem notebooka, który ma za zadanie nie tylko ułatwiać pracę ankietera, lecz również daje możliwość nowych form prezentowania różnych materiałów niezbędnych na potrzeby przeprowadzenia ankiety z respondentem, w tym różnego typu utwory multimedialne.

Ankiety Internetowe - To tradycyjna ankieta, lecz publikowana w Internecie na różnych odpowiednich witrynach internetowych. Internet daje możliwość zrealizowania ankiety w krótszym czasie, a niżeli zwykłe badanie realizowane metodą wywiadu bezpośredniego, bądź też realizując ją metodą CATI. Natomiast drugim, jakże również istotnym czynnikiem powodujący, popyt na przeprowadzanie ankiet internetowych, to fakt, iż nie potrzeba opłacać pracowników, którzy wykonywaliby badanie tradycyjnymi metodami.

Burze mózgów - W tym badaniu biorą udział dwie strony. Jedna z tych stron, to 12 osób, które wspólnie próbują znaleźć jakieś rozwiązanie na wcześniej przedstawioną problematykę. Natomiast druga grupa, to osoby, które oceniają pomysły, tychże osób, jak również zwracają uwagę na mowę niewerbalną podczas udzielania odpowiedzi przez respondentów. Warto zaznajomić się, iż takie badanie odbywa się w specjalnie do tego przystosowanych pomieszczeniach, Np. z lustrem weneckim, z sprzętem audio wideo, które pozwala na rejestrowanie zachowań osób biorących udział w badaniu.

 

 

50

Copyright 2017  ©  mBrokers.pl