Dość często mamy do czynienia z powitaniami i przedstawieniem. Jednak nie zawsze człowiek pamięta o dobrych manierach, które są potrzebne w życiu.

Należy pamiętać o tym, że w pracy jako pierwszy wita się ten, który wchodzi do biura, a nie ten, który jest już w biurze, natomiast jeśli spotykamy się na korytarzu działa reguła pierwszeństwa. Ważne jest, aby nie powtarzać powitania kilkakrotnie w ciągu dnia, ponieważ wystarczy uśmiech lub skinienie głowy.

W sytuacji kiedy panowie mają kapelusz, powinni go przy powitaniu zdjąć, kiedy osoba jest 2 lub 3 kroki przed nami i włożyć go po minięciu, pamiętając, że nie zdejmuje się beretu ani czapki. Z podawaniem ręki jest przeciwnie, ponieważ to osoby starsze i kobiety wyciągają pierwsze rękę. Natomiast w pracy przełożony jako pierwszy wyciąga rękę do podwładnych i do kobiet.

Inaczej jest też z całowaniem kobiet w rękę, pamiętając o tym, że nie całujemy w rękę kobiet za granicą, ponieważ Polska jest jednym krajem w którym kobiety są całowane w rękę. Kiedy kobieta podając rękę do uścisku widzi, że mężczyzna ma zamiar pocałować jej dłoń powinna ona lekko podnieść ją, aby partner nie musiał się zbytnio schylać i dźwigać dłoni partnerki do swoich ust.

Ważne jest, aby nie całować kobiety w rękę na ulicy lub w parku tylko robić to w pomieszczeniach zamkniętych. Inna sprawa jest też z powstawaniem. Osoby podwładne powinni wstać zawsze przy powitaniu gdy do pokoju wchodzi przełożony, wyjątkiem jest kobieta i osoba starsza przy powitaniu z mężczyzną.


Paweł Kaczmarek

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj