Pojazd typu Plug-in Hybrid na krótkich dystansach działa jak samochód elektryczny, zaś przy dłuższych podróżach jak typowy samochód hybrydowy. Atrybuty samochodu elektrycznego wydłużają jego zasięg i poprawiają ogólną ekonomikę jazdy
Tokyo – Toyota Motor Corporation (TMC) ogłasiła, że zamierza wystawić na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie (IAA), odbywającym się od 15 do 27 września 2009, Priusa Plug-in Hybrid – koncepcyjny samochód, który łączy w sobie zalety niskiej emisji CO2 i możliwości ładowania z zewnętrznego źródła zasilania wraz z napędem spalinowo-elektrycznym. Koncepcyjny Prius Plug-in Hybrid został stworzony w oparciu o trzecią generację Priusa i jest wyposażony w litowo-jonową baterię.
Pojazd typu Plug-in Hybrid na krótkich dystansach działa jak samochód elektryczny, zaś przy dłuższych podróżach jak typowy samochód hybrydowy. Atrybuty samochodu elektrycznego wydłużają jego zasięg i poprawiają ogólną ekonomikę jazdy w porównaniu do typowej hybrydy; oznacza to mniejsze zużycie paliw mineralnych, a tym samym mniejszą emisję CO2 i zanieczyszczeń atmosferycznych, ale jako, że jest to samochód hybrydowy, może jeździć niezależnie od stanu naładowania baterii i nie jest uzależniony od infrastruktury ją ładującej.
TMC pracuje nad hybrydą typu Plug-in, która może być ładowana z zewnętrznych źródeł energii (np. domowe gniazdka), w oparciu o technologię hybrydową, którą pozycjonuje się jako podstawową technologię dla samochodów przyjaznych środowisku. Model koncepcyjny, który zostanie przedstawiony we Frankfurcie ma mieć zasięg około 20 km przy w pełni naładowanej baterii, a emisja CO2 ma wynosić mniej niż 60 g/km.
TMC ma zamiar wprowadzić około 500 samochodów Plug-in Hybrid na całym świecie – około 200 w Japonii, 150 w Stanach Zjednoczonych, 150 w Europie (w tym we Francji, Wielkiej Brytanii i w Niemczech). Oferta będzie skierowana przede wszystkim do klientów flotowych by pobudzić akceptację rynku i promować zrozumienie.
TMC nie spocznie w dążeniu do osiągnięcia ekologicznych rozwiązań w motoryzacji wykorzystując technologię hybrydową do rozwijania samochodów Plug-in Hybrid, samochodów elektrycznych oraz samochodów hybrydowych napędzanych przez ogniwa paliwowe, które umożliwią zmniejszenie zużycia paliw mineralnych, obniżenie emisji CO2 i będą dostosowane do zróżnicowanych źródeł energii.
Tekst i zdjęcia – Toyota
Zobacz także:
– Mazda CX-7 z homologacją ciężarową