Nowa gama silników: więcej mocy, a zużycie paliwa i emisja CO2 do 13 procent niższe. Wysokoprężny silnik EcoFLEX emitujący 98 g CO2/km i zużywający 3,7 l/100 km. Większy komfort i przyjemność prowadzenia: całkowicie zmodyfikowane podwozie i układ kierowniczy. Rüsselsheim. Nowa rodzina Corsy została odmłodzona tak, aby zapewnić więcej mocy i większą przyjemność prowadzenia przy niższym zużyciu paliwa. Konstruktorzy Opla całkowicie zmodyfikowali Corsę
Nowa gama silników: więcej mocy, a zużycie paliwa i emisja CO2 do 13 procent niższe. Wysokoprężny silnik EcoFLEX emitujący 98 g CO2/km i zużywający 3,7 l/100 km. Większy komfort i przyjemność prowadzenia: całkowicie zmodyfikowane podwozie i układ kierowniczy.
Rüsselsheim. Nowa rodzina Corsy została odmłodzona tak, aby zapewnić więcej mocy i większą przyjemność prowadzenia przy niższym zużyciu paliwa. Konstruktorzy Opla całkowicie zmodyfikowali Corsę, wprowadzając gamę ulepszonych jednostek napędowych ograniczających zużycie paliwa nawet o 13 procent, istotne udoskonalenia podwozia oraz nowy układ kierowniczy. Oprócz zwinności i większego komfortu jazdy kierowcy docenią z pewnością silniki zapewniające większą moc.
Udoskonaleniom tym towarzyszy wprowadzenie na rynek niemiecki kilku nowych edycji, jak np. sportowej serii Color Line obejmującej wersje Color Race, Color Edition i Color Wave, cechujących się charakterystycznym wykończeniem nadwozia i atrakcyjnymi, 17-calowymi alufelgami. Poza tym, świętując 111 lat tradycji motoryzacyjnej, Opel wprowadzi na rynek europejski powalającą, limitowaną edycję 111.
Corsa dostępna jest w dwóch charakterystycznych stylistykach nadwozia: stylizowanej na model coupe wersji trzydrzwiowej oraz rodzinnej wersji pięciodrzwiowej. Wnętrze kabiny Corsy nadal pozostaje jednym z najprzestronniejszych i najatrakcyjniejszych w swojej klasie. Zgodnie z wyznawaną przez markę Opel filozofią zastosowano w niej również innowacyjne technologie dostępne za przystępną cenę. Należą do nich: halogenowe, samoregulujące się reflektory przednie Adaptive Forward Lighting (AFL), podgrzewaną kierownicę, aktywne zagłówki przednie, ułatwiający ruszanie na dużych nachyleniach układ Hill Początek Assist, panoramiczne okno dachowe czy też zintegrowany uchwyt rowerowy FlexFix typowy wyłącznie dla Opla.
Corsa jest ogromnie popularna w całej Europie i stanowi około 30 procent całkowitej sprzedaży Opla/Vauxhalla. Obok atletycznej, dynamicznej stylistyki i ogromnej przyjemności prowadzenia oferuje również kierowcom najwyższą jakość. W niemieckim raporcie awaryjności DEKRA¹ 2010, Corsę uznano za zwycięzcę dzięki najniższej awaryjności (2,4 procent) spośród wszystkich testowanych pojazdów. DEKRA (Deutscher Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein) to organizacja świadcząca wszechstronne usługi związane z bezpieczeństwem i sprawnością pojazdów, jak również wiodąca w Europie organizacja przeprowadzająca badania techniczne.
Odświeżona, gwarantująca większą satysfakcję z prowadzenia i niższe koszty zużycia paliwa, rodzina modeli Corsy spełnia wszelkie oczekiwania klientów poszukujących wszechstronnej oferty za przystępną cenę.
Więcej mocy przy ograniczonym zużyciu paliwa
Gama silników obejmuje szeroką ofertę jednostek benzynowych, od wersji podstawowej, 1-litrowej, 3-cylindrowej (48 kW/65 KM) po zastosowany w Corsie OPC silnik turbo o pojemności 1,6 litra (141 kW/192 KM). Wśród silników wysokoprężnych znajdują się jednostki 1,3 i 1,7 CDTI o mocy od 55 kW/75 KM do 96 kW/130 KM zużywające poniżej 5 litrów paliwa na 100 kilometrów. Silnik ecoFLEX 1,3 l CDTI oferuje wyjątkowo niski poziom emisji CO2 wynoszący zaledwie 98 g/km w przypadku wersji trzydrzwiowej oraz 99 g/km w przypadku wersji pięciodrzwiowej.
Konstruktorzy Opla opracowali silniki tak, aby zapewnić wyższy moment obrotowy, a jednocześnie ograniczyć zużycie paliwa i obniżyć poziom emisji CO2. Wszystkie silniki benzynowe, jak również nowy silnik wysokoprężny 1,7 CDTI, spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 5.
Najpopularniejsze jednostki benzynowe – 1,0, 1,2 i 1,4 wyposażone w manualne i automatyczne skrzynie biegów Easytronic – w cyklu mieszanym zużywają od 5,0 do 5,5 l/100 km, zaś poziom emisji CO2 w przypadku pojazdów z manualną skrzynią biegów wynosi od 117 do 129 g/km. Przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym zaledwie 5,0 l/100 km i poziomie emisji spalin równym 117 g CO2/km Corsa 1.0 jest najczystszym pojazdem z silnikiem benzynowym w swoim segmencie. Silnik o pojemności 1,4 litra dostępny jest w dwóch wersjach: 64 kW/87 KM oraz 74 kW/100 KM w najmocniejszym wydaniu dostępnej z automatyczną skrzynią biegów. Silniki Twinport o pojemności 1,2 i 1,4 litra wyposażono w podwójne fazy rozrządu, co pozwala na zmienną synchronizację zaworu wlotowego i wylotowego, a tym samym skuteczniejsze ssanie.
Inne elementy poprawiające zużycie paliwa przez wszystkie silniki benzynowe obejmują pompę przystosowaną do olejów o niskim tarciu, przemapowanie termostatu oraz wskaźnik „wyższego biegu” sugerujący kierowcy zmianę biegu, a tym samym pozwalający na uzyskanie optymalnego zużycia paliwa.
Ulepszono również silnik 1,3 l CDTI, co pozwoliło na uzyskanie w modelu Corsa ecoFLEX wyjątkowo niskiego poziomu emisji CO2 wynoszącego zaledwie 98 g/km w przypadku wersji trzydrzwiowej oraz 99 g/km w przypadku wersji pięciodrzwiowej. Corsa ecoFLEX to pojazd Opla o najniższym poziomie emisji, a jednak zapewniający o 27 procent więcej mocy i o 10 procent niższe zużycie paliwa. Filtr cząsteczek stałych oraz wskaźnik „wyższego biegu” oferowane są w pojazdach z napędem wysokoprężnym w wersji standardowej.
Najdoskonalszy silnik wysokoprężny 1,7 CDTI cechuje obecnie wyższa moc i wyższy moment obrotowy – podniesione odpowiednio do 96 kW/130 KM i 300 Nm – jak również obniżony poziom emisji CO2 i zużycia paliwa – do 118 g/km i 4,5 l/100km.
Ulepszone podwozie i układ kierowniczy
Konstruktorzy podwozia Opla ulepszyli wszystkie najważniejsze podzespoły zawieszenia i układu kierowniczego. Wynikiem tego jest wyższy komfort jazdy, lepsze wyczucie kierownicy i lepsza stabilizacja jazdy – bez negatywnego wpływu na ogólnie uznaną zwrotność.
Zoptymalizowano amortyzatory, sprężyny, stabilizatory poprzeczne, tylną oś, elektryczne wspomaganie kierownicy oraz jego oprogramowanie. Wszystkie te zmiany wprowadzone zostały w wersjach Essentia, Enjoy i Cosmo, zaś w wersjach wyposażonych w podwozie sportowe, GSi i ecoFLEX, wprowadzono dodatkowe ulepszenia tylnej osi oraz układu kierowniczego. W Corsie OPC przyjęto zmiany wprowadzone w układzie kierowniczym.
Tekst i zdjęcia – Opel
Zobacz także:
– Koncepcyjny Prius Plug-in Hybrid
– Mazda CX-7 z homologacją ciężarową