Mitsubishi ASX 1.6 2WD Invite z silnikiem o mocy 117 KM spala w mieście 7,5 litra benzyny na 100 km, 4,9 litra w jeździe poza miastem, co daje średnią 5,9 litra na 100 km. Mitsubishi ASX jest w Polsce dostępny w 21 wersjach, z napędem na jedną lub dwie osie, z dwoma jednostkami napędowymi: 1.8 DID MIVEC o mocy 116 KM i 150 KM – nowoczesnym, ekonomicznym i niskoemisyjnym silniku Diesla Common Rail, który jako jedyny wśród aut osobowych posiada
Ciesząca się ogromnym zainteresowaniem klientów najnowsza premiera Mitsubishi, model typu crossover o nazwie ASX, którego sprzedaż w Polsce właśnie się rozpoczęła, została uznana przez niemiecki ADAC za jeden z najbardziej ekonomicznych modeli dostępnych na rynku.
Zestawienie ADAC obejmuje samochody z silnikiem benzynowym, które w swojej klasie wyróżniają się najniższym zużyciem paliwa.
Nowe Mitsubishi ASX 1.6 2WD okazał się w tym rankingu jednym z trzech najoszczędniejszych samochodów w klasie średniej.
W klasyfikacji brano pod uwagę zużycie paliwa podczas jazdy miejskiej, poza miastem i średnie spalanie, miesięczne koszty eksploatacji w Euro zakładając, że 4-letnią eksploatację samochodu, który pokonuje 15 000 km rocznie, ale także cenę wersji podstawowej auta i moc silnika.
Mitsubishi ASX 1.6 2WD Invite z silnikiem o mocy 117 KM spala w mieście 7,5 litra benzyny na 100 km, 4,9 litra w jeździe poza miastem, co daje średnią 5,9 litra na 100 km.
Mitsubishi ASX jest w Polsce dostępny w 21 wersjach, z napędem na jedną lub dwie osie, z dwoma jednostkami napędowymi: 1.8 DID MIVEC o mocy 116 KM i 150 KM – nowoczesnym, ekonomicznym i niskoemisyjnym silniku Diesla Common Rail, który jako jedyny wśród aut osobowych posiada system zmiennych faz rozrządu i nowym, oszczędnym benzynowym silnikiem 1.6 l. o mocy 117 KM w 5 wersjach wyposażenia: Inform, Invite, Intense, Instyle i Instyle NAVI.
Najistotniejsze zalety nowego crossovera Mitsubishi to wyrazista i dynamiczna sylwetka, pionierskie i innowacyjne, przyjazne środowisku rozwiązania takie, jak niskoemisyjny nowy silnik Diesla, pakiet ClearTec, znakomita jakość wykonania i materiałów oraz bardzo bogate standardowe wyposażenie, w którym znajdziemy system aktywnej kontroli trakcji (TCL) i stalibilizacji pojazdu (ASC), system wspomagający ruszanie pod górę (HSA), układ ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), układ wspomagania hamowania, system ostrzegania o nagłym hamowaniu, 7 poduszek bezpieczeństwa wraz z poduszką kolanową kierowcy i klimatyzację.
Wśród elementów wyposażenia nowego Mitsubishi ASX są także pozycje właściwe dla aut wyższej klasy, takie, jak zestaw audio najwyższej klasy 710W Rockford Fosgate, wbudowany system nawigacji z dyskiem twardym i 7-calowym wyświetlaczem LCD, tylna kamera parkowania, panoramiczny, szklany dach, system łączności z obsługą w technologii Bluetooth oraz portami USB, czy system ETACS.
Najtańsze Mitsubishi ASX kosztuje 67 700 zł.
Źródło: www.mitsubishi.pl