Samochód z tą samą sportową duszą – teraz jako diesel z układem aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS – Rear Active Streering). Mniejsze zużycie paliwa i niższy poziom emisji CO2 w pierwszym Infiniti z silnikiem diesla – modelu FX. Specjalnie skonstruowany silnik V6 z wtryskiem piezoelektrycznym o mocy 175 kW (238 KM) i najwyższym w klasie momencie obrotowym, wynoszącym 550 Nm. Samochód z tą samą sportową duszą – teraz jako diesel z układem aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS – Rear Active Streering). Samochód z tą samą sportową duszą.
– Mniejsze zużycie paliwa i niższy poziom emisji CO2 w pierwszym Infiniti z silnikiem diesla – modelu FX
– Specjalnie skonstruowany silnik V6 z wtryskiem piezoelektrycznym o mocy 175 kW (238 KM) i najwyższym w klasie momencie obrotowym, wynoszącym 550 Nm
– Samochód z tą samą sportową duszą – teraz jako diesel z układem aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS – Rear Active Streering)
– Do wyboru cztery wersje: luksusowa G, sportowa S oraz ich bogatsze odpowiedniki
– wersje Premium, standardowo wyposażone we wszystkie elementy znajdujące się w ofercie Infiniti
– Systemy ostrzegania przed kolizjami z przodu (Forward Collision Warning) oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Prevention) teraz dostępne w Europie
– Ceny FX30d już od 252 800 złotych – czyli na poziomie cen analogicznych wersji benzynowych FX37
– Zamówienia przyjmowane już teraz, a dostawy realizowane od lipca
ROLLE, Szwajcaria, 7 maja 2010 r. – Jeden z najbardziej sportowych pod względem właściwości jezdnych i pod względem wyglądu dużych crossoverów – Infiniti FX jest teraz dostępny z nowym, rasowym silnikiem pod maską. Silnikiem diesla. Nie jest to jedyna nowość Infiniti w Europie. Wraz z tym silnikiem, na rynku pojawiają się nowe technologie bezpieczeństwa – ostrzegania przed kolizjami z przodu (Forward Collision Warning) oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Prevention).
Wykorzystując atuty FX, nowoczesny, trzylitrowy silnik diesla V6 oferuje jeszcze wyższy moment obrotowy, a równocześnie znaczące zmniejszenie zużycia paliwa i niższą emisję CO2, przynosząc nabywcy wymierne korzyści. Pod nazwą FX30d, i w czterech wariantach wyposażenia, dołącza on do modeli FX z silnikami benzynowymi V6 i V8, tworząc nową linię na rok 2010. I to w cenach na poziomie cen analogicznych wersji z silnikiem benzynowym V6.
Ogłoszone dzisiaj ceny FX30d zaczynają się od 252 800 złotych. Nowy diesel jest dostępny zarówno w luksusowej wersji GT, jak i w bardziej sportowej – S. Wraz z jego pojawieniem się, Infiniti wprowadza nowe wersje Premium, wyposażone standardowo we wszystkie opcjonalne elementy. Jest wśród nich m.in. nowa zaawansowana technologia zabezpieczenia przed kolizjami, dostępna po raz pierwszy w samochodzie Infiniti w Europie.
Nowoczesna, lekka konstrukcja FXa, właściwości aerodynamiczne oraz bardzo efektywny inteligentny system napędu na cztery koła (AWD – All-Wheel-Drive) doskonale współgrają z nowym silnikiem diesla V6. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym zostało zmniejszone do 9,0 l/100 km zaś emisja CO2 ograniczona do 238 g/km. A są to wartości w tej klasie bardzo konkurencyjne.
FX z silnikiem diesla pozostaje samochodem klasy performance, nastawionym na osiągi. Nowy silnik imponuje momentem obrotowym wynoszącym 550 Nm, osiąganych już przy 1 750 obr./min. Silnik z wtryskiem piezoelektycznym, sprzężony ze standardową siedmiobiegową przekładnią automatyczną z systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń, rozpędza tego bardziej ekologicznego FXa od 0 do 100 km/h już w 8,3 sekundy i pozwala na rozwinięcie prędkości do 212 km/h. Największe wrażenie robi jednak tempo wyprzedzania, które zdaje się przychodzić dieslowi bez najmniejszego trudu. Siła ciągu, jest nawet większa niż siła ciągu silnika V8 w FX50.
Sportowe zalety FX szczególnie uwydatnia wersja FX30dS, której głównym celem jest zadowalanie kierowcy. Specyfikacja diesla w wersji S obejmuje 21-calowe felgi aluminiowe, sportowe fotele, sportowe zawieszenie oraz układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS – Rear Active Streering). Ta wyjątkowa technologia układu jezdnego, w gamie FX dostępna była dotychczas tylko we flagowym modelu FX50.
Pod względem osiągów i dopracowania FX30d nie ustępuje modelom FX z silnikami benzynowymi i zapewnia równie szeroki wachlarz wrażeń. Wydech został tak zestrojony, aby brzmiał bardzo sportowo. Silnik V6 ma blok wykonany z grafitu (znanego też jako wermikularne żeliwo grafitowe, ang. CGI – Compacted Graphite Iron). Dzięki temu blok silnika jest lekki, jak blok wykonany z aluminium, a silnik działa płynnie, jak jednostka z blokiem wykonanym z żelaza. Ponadto zastosowanie grafitu nie wymagało dodatkowych, skomplikowanych rozwiązań konstrukcyjnych.
Moc 175 kW (238 KM) jakiej dostarcza silnik to jedna z najwyższych wartości wśród diesli V6 z pojedynczym turbodoładowaniem. Kąt rozwidlenia cylindrów wynosi nietypowo 65 stopni, co zapewnia nie tylko lepsze wyważenie i niezawodność silnika, ale także umożliwia lepsze wpasowanie turbosprężarki umieszczonej w rozwidleniu cylindrów silnika.
Nowy model z silnikiem diesla dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia, odpowiadających wersjom modelu FX37 z silnikiem benzynowym. Uproszczona dzięki temu tabela specyfikacji odzwierciedla upodobania europejskiego klienta do FXa z najwyższej półki. W praktyce zmiana oznacza więcej elementów dostępnych w standardzie, a mniej wyposażenia opcjonalnego za dodatkową opłatą oraz wprowadzenie całkowicie nowej, najbogatszej wersji wyposażenia – Premium.
Nabywcy FX mogą wybierać między luksusem wersji GT, a sportowymi właściwościami wersji S. Standardowe wyposażenie wersji GT na rok 2010, zarówno dla FX30 z silnikiem diesla jak i FX37 z silnikiem benzynowym, obejmuje m.in.: siedmiobiegową przekładnię automatyczną z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy, inteligentny system napędu na cztery koła, skórzaną tapicerkę, podgrzewane i wentylowana przednie fotele, reflektory biksenonowe z systemem doświetlania zakrętów (AFS), kamerę cofania i czujniki parkowania, elektryczną regulację przednich foteli (z pamięcią ustawienia dla fotela kierowcy), elektryczną regulację wysokości i oddalenia kolumny kierownicy, okno dachowe, 20-calowe felgi aluminiowe, inteligentny kluczyk (i-Key), tempomat, samonaprawiającą się zewnętrzną powłokę lakierniczą (Scratch Shield) oraz system nagłośnieniowy z siedmioma głośnikami, sześciopłytową zmieniarką CD, dekoderem MP3, osobnym wejściem AUX i łącznością Bluetooth do telefonów komórkowych.
Osobom szczególnie zafascynowanym sportowymi genami modelu FX dedykowana jest wersja S. Jej standardowe wyposażenie to sportowe fotele (oczywiście, że elektrycznie regulowane), amortyzatory systemu ciągłej kontroli tłumienia w zawieszeniu (CDC – Continuous Damping Control), 21-calowe felgi aluminiowe i – tylko w wersji S dla FX z silnikiem diesla lub z pięciolitrowym silnikiem benzynowym V8 – układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS – Rear Active Streering), poprawiający zarówno stabilność, jak i zwrotność samochodu. Elementami zewnętrznie wyróżniającymi wersję S są przyciemnione klosze lamp przednich, wykonane z ciemnego chromu boczne wloty powietrza oraz nakładki na progi.
Nowe wersje Premium to natomiast już znane, ale wzbogacone wersje GT i S. Obejmują one elementy często niedostępne u konkurentów. Szczególnie ważną rolę w wersjach Premium odgrywa bezpieczeństwo, bo to przecież właśnie FX otrzymał najwyższą z możliwych, pięciogwiazdkową ocenę w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Wersje GT Premium i S Premium dla FX30d, podobnie jak FX37, są wyposażone w kluczowe elementy innowacyjnej technologii Infiniti zwanej „Tarczą Bezpieczeństwa” (ang. Safety Shield), takie jak inteligentny tempomat (ICC – Intelligent Cruise Control) z pełnym zakresem prędkości, inteligentne wspomaganie hamowania (IBA – Intelligent Brake Assist) czy system ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW – Forward Collision Warning).
Inteligentny tempomat zapewnia zachowanie bezpiecznej odległości od pojazdu znajdującego się z przodu. A jeśli tempomat jest wyłączony (jak u przeważającej części kierowców przez większość czasu jazdy), nad bezpieczeństwem czuwają systemy inteligentnego wspomagania hamowania i ostrzegania przed kolizjami z przodu. Nie tylko na bieżąco ostrzegają kierowcę o zbyt małej odległości od pojazdu z przodu, ale także utrzymują w gotowości układ wspomagania hamowania, umożliwiając awaryjne hamowanie, jeśli będzie ono konieczne.
Innym elementem bezpieczeństwa, dostępnym tylko w wersjach z silnikiem diesla, jest wyposażenie modeli wersji Premium w system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP – Lane Departure Prevention), dostępny po raz pierwszy w Europie. W odróżnieniu od stosowanych w konkurencyjnych modelach systemów, które jedynie ostrzegają kierowcę, gdy samochód zjeżdża z wytyczonego pasa ruchu, system LDP w Infiniti ostrzega, ale – co ważniejsze – również ingeruje, jeśli ostrzeżenie zostanie zignorowane. Delikatnie hamuje on koła po jednej stronie samochodu, aby przywrócić auto z powrotem na właściwy pas ruchu. System LDP działa tylko przy prędkościach powyżej 70 km/h i jest automatycznie wyłączany przez użycie kierunkowskazów. System może być również wyłączany przez kierowcę.
Wersje FX Premium są wyposażone także w takie innowacyjne rozwiązania jak panoramiczna kamera 360o, ułatwiająca parkowanie (AVM – Around View Monitor) oraz system nawigacji satelitarnej z dyskiem o pojemności 30 GB, który jest kluczowym elementem platformy informacji i rozrywki Infiniti o nazwie Connectiviti+. Nowy system nawigacji satelitarnej cieszy się uznaniem ze względu na swoje szerokie zastosowanie, intuicyjne kontrolki oraz szybkość, czterokrotnie wyższą od szybkości działania poprzedniej nawigacji, opartej na systemie DVD. Connectiviti+ ucieszy użytkownika między innymi rekomendacjami przewodnika Michelin oraz trójwymiarową grafiką. Dzięki nim podróż będzie nie tylko mniej stresująca, ale też przyjemniejsza.
W modelach Premium przyjemność podróży zapewnia także Music Box o pojemności 10 GB, który może pomieścić muzykę z 300 płyt CD, a także montowany standardowo system nagłośnieniowy „Bose® Premium Sound System”, pozwalający rozkoszować się dźwiękiem wyjątkowej jakości.
Flagowym samochodem marki Infiniti pozostaje FX50 napędzany silnikiem V8. W jego specyfikacji na rok 2010 nie zostały wprowadzone zmiany, przy czym praktycznie wszystkie dostępne elementy opcjonalne mogą być obecnie montowane w nim standardowo. Tak wyposażony model oznaczony jest jako FX50 S Premium, co odzwierciedla nowy układ linii FX.
Oto ceny pełnej gamy modeli FX na rok 2010:
FX37 GT 249 900 złotych
FX30d GT 252 800 złotych
FX37 GT Premium 269 800 złotych
FX30d GT Premium 274 700 złotych
FX37 S 260 200 złotych
FX30d S 263 100 złotych
FX37 S Premium 280 100 złotych
FX30d S Premium 285 000 złotych
FX50 S Premium 320 800 złotych
Modele FX z silnikami diesla już można zamawiać. Pierwsze egzemplarze wyjadą z polskich Centrów Infiniti na początku lipca.
Źródło: www.infiniticars.pl