Ideałem każdej konferencji prasowej, czy też szkolenia, którego założeniem jest przekazanie stosownej wiedzy słuchaczom jest z całą stanowczością czas poświęcony za zadawanie pytań przez uczestników. Ogólnie siłą rzeczy zostało to uwarunkowane w ten sposób, iż bardzo wiele osób biorących udział w wystąpieniu publicznym przewiduje czas na zadawanie pytań przy końcu swojej prezentacji.
Niestety mało osób zdaje sobie sprawę, że taka forma zostawiania chwili przewidzianej na zadawanie pytań jest zgubna. Z tego tytułu, iż człowiek jest tylko człowiekiem i siłą rzeczy nikt wszystkiego nie jest wstanie wiedzieć.
Wtedy tak naprawdę wpada pułapkę, którą sam na siebie zastawiał, gdyż jeśli nie odpowie dogłębnie na zadane przez uczestnika szkolenia pytania, tak naprawdę zostanie to zapamiętane przez większość osób zgromadzonych na sali. Co przejawia się tym, iż zapomną o tym, że szkolenie było przeprowadzone w sposób profesjonalny, lecz utkwi im w pamięci fakt, iż właśnie ta osoba nie potrafiła odpowiedzieć na chociażby jedno z pytań.
Dlatego z punku widzenia psychologii oddalmy od siebie zagrożenie, które spowodowałoby nasz zawodowy upadek i sprawmy, aby na sam koniec naszego wystąpienia publicznego zostawić po sobie dobre wrażenie. Dlatego w myśl tej zasady usuńmy z naszego planu końcowy moment przeznaczony na zadawanie pytanie. Jednakże nie rezygnujmy z nich, gdyż jest to niewątpliwie bardzo ważne element w procesie nawiązania kontaktu ze słuchaczami. Sprawmy, aby z chwilą rozpoczęcia naszej prezentacji podkreślić, iż nie przewidujemy czasu przy końcu szkolenia na zadawania pytanie.
Jednakże należy dodać, że związku tym w każdej chwili, jeśli ktoś, czego nie zrozumie mógł bez żadnych kompleksów zapytać. Naturalnie kluczową kwestią jest fakt, aby zaznaczyć, iż naturalnie, jeśli będę znał/a odpowiedź na postawione pytanie udzielę prawidłowej odpowiedzi. Z kolei, jeśli nie będę znał/a odpowiedzi na zadanie pytania postaram się odnaleźć odpowiedź na postawione pytanie i osobiście skontaktować się z daną osobą. Pamiętając, aby również przekazać argument stwierdzający, iż każdy z nasz jest tylko człowiekiem i nikt wszystkiego nie jest wstanie wiedzieć.
W takiej sytuacji z pewnością zostaniemy pozytywnie odebrani przez słuchaczy, z tytułu możliwości indywidualnego kontaktu, jednocześnie udowadniając, że solidnie przykładamy się do pracy, którą wykonujemy. Unikając w ten sposób potyczek, a jednocześnie zwiększymy swoją szansę na pozytywne ukończenie wystąpienia, powodując, że przez naszych słuchaczy zostaniemy lepiej zapamiętani.