Polska Izba Przemysłu Targowego wzięła udział w I Europejskim Kongresie Małych i Średnich Przedsiębiorstw, który odbył się 6 i 7 października w Katowicach. To jedno z największych wydarzeń biznesowych w Europie Środkowo-Wschodniej skierowanych do małych i średnich przedsiębiorstw. W kongresie wzięło udział ponad 2,5 tys. osób, w tym blisko 20 delegacji zagranicznych oraz 100 panelistów z polski i zagranicy
Polska Izba Przemysłu Targowego wzięła udział w I Europejskim Kongresie Małych i Średnich Przedsiębiorstw, który odbył się 6 i 7 października w Katowicach. To jedno z największych wydarzeń biznesowych w Europie Środkowo-Wschodniej skierowanych do małych i średnich przedsiębiorstw.
W kongresie wzięło udział ponad 2,5 tys. osób, w tym blisko 20 delegacji zagranicznych oraz 100 panelistów z polski i zagranicy, którzy w 12 sesjach tematycznych dyskutowali o kierunku rozwoju sektora MŚP, szczególnie w dobie nadchodzącego kryzysu. Kongres miał na celu zdiagnozowanie obecnego stanu sektora MŚP w Polsce oraz wytyczenie nowych kierunków jego rozwoju. Zdaniem Andrzeja Byrta, prezesa Polskiej Izby Przemysłu Targowego sposobem na prowadzenie nowoczesnego biznesu jest tworzenie okazji do wymiany opinii między przedsiębiorstwami poprzez uczestnictwo w targach.
Możemy pomóc przedsiębiorcom w wyborze najlepszej dla nich imprezy targowej, możemy wskazać sprawdzonych partnerów organizujących targi, stoiska i spotkania. Mamy świadomość jak dobrą formą promocji jest udział w targach. Dlatego jesteśmy obecni także tu, na Kongresie, gdzie na stoisku Izby prezentujemy ofertę targową kilkudziesięciu przedsiębiorców zrzeszonych w Izbie. Ofertę, z której każdy z 2,5 tysiąca uczestników Kongresu znajdzie wydarzenie ważne dla jego firmy. Chcemy i potrafimy w tym wyborze pomóc, mamy wiedzę i doświadczenie, które gwarantują, że udział przedsiębiorców w targach będzie dla nich opłacalną i udaną inwestycją – mówi A. Byrt.
Kongresowi towarzyszyły Targi usług i produktów dla MŚP Biznes Expo, w ramach których instytucje prezentowały swoją ofertę małym i średnim firmom. Wśród nich nie zabrakło największego integratora i eksperta w branży targowej – Polskiej Izby Przemysłu Targowego, która przekonywała przedsiębiorców, że idea bezpośrednich spotkań w biznesie jest niezastąpiona, a temu najlepiej służą targi.
Imprez targowych, często o charakterze lokalnym przybywa. Tym samym rośnie liczba wystawców i zwiedzających. Co ważne, uczestnicy targów w rozmowach, ankietach i sondach prowadzonych przez Izbę, potwierdzają bezpośredni związek między udziałem w targach a zwiększaniem sprzedaży, zawieraniem nowych transakcji i podpisywaniem nowych umów – dodaje A. Byrt.
Polska Izba Przemysłu Targowego to najważniejszy podmiot w branży. Zrzesza 82 przedsiębiorców, z tego 23 organizatorów targów z 16 miast, którzy organizują rocznie około 250 imprez targowych.