Prezes Polskiej Izby Przemysłu Targowego Andrzej Byrt wystosował list do Prezydenta Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego (UFI) z propozycją ustanowienia Światowego Dnia Targów – dla wystawców, zwiedzających i wszystkich firm działających w branży targów. To pierwsza taka inicjatywa. Idea Światowego Dnia Targów podkreśla ich znaczenie dla rozwoju gospodarczego.
Prezes Polskiej Izby Przemysłu Targowego Andrzej Byrt wystosował list do Prezydenta Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego (UFI) z propozycją ustanowienia Światowego Dnia Targów – dla wystawców, zwiedzających i wszystkich firm działających w branży targów. To pierwsza taka inicjatywa.
Idea Światowego Dnia Targów podkreśla ich znaczenie dla rozwoju gospodarczego. Jest to szczególnie ważne dzisiaj, w dobie globalnego kryzysu, gdzie bezpośrednie relacje i kontakty, tak typowe dla wydarzeń targowych, budują zaufanie w biznesie przyczyniając się do jego rozwoju – mówi jeden z inicjatorów pomysłu – Adam Gabrysiak – Wiceprezes Rady Izby.
Proponowany przez wnioskodawców termin ŚDT – 15 kwietnia – nie jest przypadkowy. To data powstania UFI w 1925 roku. Choć najstarsze targi organizowane są od 800 lat w niemieckim Lipsku, to jednak polska izba branżowa wyszła z inicjatywą ustanowienia Światowego Dnia Targów.
2011 rok jest czasem ważnych jubileuszy targowych w Polsce. 190 lat temu, w 1821 roku, odbyła się w Warszawie, w byłym Królestwie Polskim, pierwsza wystawa rolniczo-przemysłowa, zdominowana przez Polaków. 90 lat temu, 28 maja 1921 roku, otwarto pierwszy Targ Poznański.To dobry pomysł aby właśnie teraz wyjść z taką inicjatywą i to właśnie z Polski – mówi Alojzy Kuca, ekspert i publicysta targowy z expovortal.com – jeden z entuzjastów ustanowienia święta targów.
Mamy nadzieję, że Światowy Dzień Targów zwróci uwagę międzynarodowego biznesu i szerokiej publiczności, w tym mediów, na instytucje i przemysł targowy. Myślę, że to święto będzie dobrą okazją do uhonorowania wszystkich pracujących na rzecz targów. – mówi Andrzej Byrt, Prezes Rady Polskiej Izby Przemysłu Targowego.
Znaczenie targów jako skutecznego instrumentu komunikacji biznesowej i marketingu w strategii przedsiębiorstw nadal jest duże. Po okresie recesji gospodarczej rynek targowy na świecie ponownie wykazuje tendencję wzrostową. Potwierdzają to badania „Barometr targowy” organizowane przez UFI. Tym bardziej warto zwrócić uwagę na rolę targów w rozwoju międzynarodowego biznesu i handlu. Od wielu lat targi mają bowiem ogromną zasługę w budowaniu nowoczesnej cywilizacji. Chcę także podkreślić wyjątkową, metropolitarną, albo inaczej mówiąc, miastotwórczą funkcję targów. To jedno z sześciu najważniejszych kryteriów wyróżnione w Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju w części poświęconej obszarom metropolitarnym – dodaje Andrzej Byrt.
Dodatkowe informacje o PIPT i UFI poniżej:
Polska Izba Przemysłu Targowego powstała w 2006 roku. Jest ogólnopolską izbą gospodarczą, która zrzesza polskich przedsiębiorców działających w branży targowej. Izba jest kontynuatorem dorobku Polskiej Korporacji Targowej, która działała od 1993 roku. Najwyższymi organami Polskiej Izby Przemysłu Targowego są: Walne Zgromadzenie oraz Rada.
Członkowie Polskiej Izby Przemysłu Targowego reprezentują przekrój wszystkich graczy rynku targowego. Są to organizatorzy targów, operatorzy obiektów targowo – konferencyjnych w Polsce, przedsiębiorstwa oferujące usługi w zakresie projektowania, budowy i wyposażenia stoisk targowych oraz transportu i spedycji targowej, organizatorzy wystąpień polskich firm w targach za granicą oraz przedstawicielstwa targów zagranicznych w Polsce. Do Izby należą również firmy z branży reklamy i marketingu, branżowe media, przedsiębiorstwa gastronomiczne i firmy oferujące bazę noclegową, także dla klientów targów.
Cztery podstawowe obszary działania Polskiej Izby Przemysłu Targowego to: lobbing, integracja środowiska targowego, promocja targów, działalność wydawnicza oraz edukacja w zakresie marketingu targowego.
Izba współpracuje z Ministerstwem Gospodarki, Ministerstwem Rozwoju Regionalnego, Ministerstwem Spraw Zagranicznych, w zakresie nowelizacji aktów prawnych dotyczących przemysłu targowego.
Dbałość o transparentność polskiego rynku targowego realizuje poprzez audyt danych statystycznych targów organizowanych przez jej członków.
PIPT współpracuje z zagranicznymi i międzynarodowymi organizacjami działającymi w przemyśle targowym (CENTREX – Międzynarodowy Związek Statystyk Targowych Europy Środkowowschodniej, AUMA – Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Targowego) jest członkiem w UFI .
Izba aktywnie wspiera realizacje projektów uznanych przez międzynarodowe środowisko ekspertów targowych za istotne dla rozwoju targów na świecie.
Więcej informacji na
Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego UFI (The Global Association of the Exhibition Industry) powstało w Mediolanie15 kwietnia 1925 roku. Zrzesza wiodących organizatorów targów i właścicieli terenów targowych. W chwili obecnej posiada ponad 550 członków z 84 krajów.
UFI jest stowarzyszeniem, które kształtuje międzynarodowy rynek targowy. Stanowi forum dialogu i platformę współpracy oraz wymiany wiedzy i doświadczeń dla profesjonalistów z branży targowej całego świata. Posiadanie statusu członka UFI to czynnik wyróżniający, a uzyskanie patronatu dla przygotowanych wydarzeń jest gwarantem najwyższej jakości przedsięwzięć targowych. Członkowie UFI poddają się m.in. dobrowolnie badaniom i audytowi, które gwarantują klientom targów dostęp do wiarygodnych danych statystycznych. Stowarzyszenie akredytuje wyróżniające się jakością targi i wystawy.
PIPT