Kolory mają dużą moc i są różnie odbierane przez nasz mózg. Barwa czerwona uchodzi za tę, która pobudza do działania i wywołuje silne emocje. Nic zatem dziwnego, że od dawna jest to jeden z najważniejszych kolorów w branży motoryzacyjnej. To właśnie w tym kolorze produkowana jest znaczna część samochodów sportowych i bolidów. Powodem jest to, że czerwień uchodzi za synonim dynamiki i szybkości.


Moc zaklęta w czerwieni


Szukając odpowiedzi na pytanie, dlaczego kolor czerwony jest tak popularny w motoryzacji i kojarzony z szybkością, warto wymienić kilka ciekawostek na jego temat. Otóż czerwień jest jednym z pierwszych kolorów, poza czernią i bielą, jaką człowiek jest w stanie odróżnić niedługo po narodzinach. W późniejszych latach życia, nasza podświadomość odbiera czerwień, jako barwę budzącą namiętność, mogącą wywoływać silne emocje oraz zwiększającą szybkość reakcji. Jedne z badań przeprowadzonych przez naukowców mówią o tym, że sportowcy, który ubrani są w czerwone stroje osiągają lepsze rezultaty niż zawodnicy mający na sobie odzież w innych kolorach. Co więcej, intensywna czerwień zwraca na siebie uwagę i kojarzy się z dominacją. Wszystko to nie jest bez znaczenia w świecie motoryzacji i jak czytamy na https://smartix.pl/, to właśnie ten kolor wiedzie prym wśród aut sportowych. Jest też obecny w logo niektórych marek, np. japońskiej Toyoty.

 

Marketingowy kolor w motoryzacji


Producenci samochodów doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak kolor czerwony jest odbierany i dlatego bardzo często modele promocyjne mają właśnie tę barwę. Być może nie bez znaczenia, czerwień kojarzona jest szybkością. Z pewnością wpływa na to fakt, że już od dawna luksusowa marka Ferrari mocno się z nim utożsamia. I klienci decydujący się na zakup samochodu tej marki w większości wybierają właśnie ten kolor. Ciekawostką jest, że „barwa szybkości” mówi również o właścicielu takiego pojazdu. Uważa się, że jest on osobą energetyczną, lubiącą wyróżniać się z tłumu i odważną.

 

Promowanie czerwonych aut przez producentów motoryzacyjnych, ich dominacja na torach wyścigowych, a także percepcje naszego mózgu sprawią, że czerwień kojarzy się z szybkością. Jednak nie należy oczekiwać, że czerwone auta czy inne urządzenia będą szybsze niż te w pozostałych kolorach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj