Bardzo często stosowana reklama na wzgląd oddziaływania, które ze sobą niesie. Rectangle jest dostępny w rozmiarze 300×250 pikseli, a jego waga średnio ukształtowana jest na około 30 kB.
Rectangle tworzony jest na podstawie formatów: JPGE, GIF oraz SWF. Reklama ta jest doskonale ułożona, gdyż zawarta jest pośrodku tekstu artykułu, tworząc w ten sposób sytuację, w której internauta wpatruje się w reklamę na wzgląd zapoznawania się z treścią artykułu zawartego na witrynie internetowej. W konsekwencji obraz reklamy jest wstanie zapaść w podświadomości internauty, powodując tym samym znacznie częstsze sięgnięcie po reklamowany produkt.
Przez pryzmat lokalizacji zamieszczonej reklamy powstaje oddziaływanie, które przekazuje, iż jest to produkt godny poświęcenia uwagi w oparciu o segment powstania zaufania względem reklamowanego produktu, bądź też usługi. Jednocześnie idealnie nadaje się do formy kreowania pozytywnego wizerunku firmy.