Konkurencja pozacenowa

Cena jest z pewnością kluczowym elementem wpływającym na decyzyjność klienta. Ale w przypadku kiedy to konsument nie decyduje się ceną, bądź ma ona dla niego drugorzędne znaczenie, wówczas klient spogląda na uwarunkowania pozacenowe.

Konkurenci ze wszystkich branż prócz konkurencji cenowej przykładają szczególną uwagę na inne, pozostałe aspekty, które mają wpływ na popyt produktów. W szczególności względem klientów zamożnych oraz bogatych, którzy są bardzo często wymagającymi konsumentami. Dlatego też firmy, aby być konkurencyjne uwzględniając czynniki pozacenowe starają się, aby jakoś sprzedawanych wyrobów, bądź świadczonych usług była na wysokim poziomie.
Dążą do tego, aby opakowania poszczególnych produktów były ładne, eleganckie, schludnie i przejrzyście przygotowane oraz, aby marka producenta, bądź produktu była znana, a także dowartościowana przez konsumentów. Osiąga się taki efekt, przez różnego rodzaju kampanie reklamowe, które mają za zadanie wykreować i wypromować produkt, bądź nazwę firmy. Reklama jest pożądana wśród czynników wpływających na pozytywne uwarunkowania aspektów pozacenowych, ponieważ reklama jest droga i nie każde przedsiębiorstwo może sobie na nią pozwolić.
Kolejnym elementem kształtującym czynniki pozacenowe, a który dotyczy wszystkich klientów, zarówno tych mniej, jak i bardziej zamożnych to miła oraz profesjonalna obsługa każdego potencjalnego klienta. To jakże ważna oraz cenna jest fachowa obsługa nie trzeba przytaczać, lecz trzeba mieć na względzie, iż jeśli urazi się klienta (niezależnie w jaki sposób), jeśli będzie on niezadowolony z obsługi, to pójdzie do konkurencji, a to że będą posiadać droższe produkty, nie będzie miało w tym przypadku żadnego znaczenia. Ponieważ bardzo często klient woli wydać więcej pieniędzy, w zamian za miłą oraz profesjonalną obsługę oraz za indywidualne podejście do jego problemu.
Z kolei udzielanie gwarancji przez producenta także ma wpływ na czynniki pozacenowe. Nie jest tu mowa o obowiązkowym udzielaniu dwuletniej gwarancji na wszystkie aktywa, lecz o udzieleniu gwarancji na okres trzech, bądź większej ilości lat. Tak jak jest to w przypadku samochodów osobowych marki Kia, które są objęte aż siedmioletnią gwarancją. Taki zabieg daje dużo do myślenia względem potencjalnych klientów, ponieważ producent chce w ten sposób ukazać, że samochody są dobre, gdyż są bezawaryjne.
Sklepy, aby zachęcić konsumenta do robienia zakupów właśnie w naszym sklepie umożliwiają dokonywanie płatności przy pomocy kart płatniczych, bądź kredytowych, które niejako mają za zadanie ułatwić klientowi zakupy przez zmniejszenie ryzyka utraty większych zasobów finansowych w chwili kradzieży, a także wyręczają klienta, gdyż nie musi on specjalnie udać się do bankomatu w celu pobrania gotówki. Dodatkowo sklepy prowadzą różnego rodzaju akcje promocyjne np. stacje benzynowe honorujące swoich klientów punktami za dokonanie zakupu, które mogą wymienić na różnego rodzaju nagrody.
A także zachęcają do dokonania zakupu przez udzielenie (dodanie) produktu określanego mianem gratis, za który nie musimy płacić, a który w gruncie rzeczy i tak jest wliczony w cenę.
mBrokers.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj