Virale to treści zamieszczone w Internecie, które w niedługim czasie zyskują ogromną popularność. Najczęściej są to filmiki, które wywołują u odbiorców określone emocje i sprawiają, że chcą się nimi podzielić z innymi. Udostępniane treści rozprzestrzeniają się po sieci niczym wirus, stąd też nazwa – marketing wirusowy.


Viral – czym jest?


Treści viralowe to takie, które docierają do jak największego grona odbiorców w możliwie najkrótszym czasie. Materiały muszą być angażujące emocjonalnie – ciekawić, szokować, intrygować, bawić, rozczulać itd. Ludzie mają bowiem skłonność do dzielenia się z innymi ciekawymi treściami, więc im bardziej kreatywne, zaskakujące publikacje, tym większa szansa na efekt viralu. W skrócie więc viral to niedługi, wzbudzający emocje filmik. Dobrze sprawdzają się aktualnie gorące tematy – w kraju, na świecie, w internecie. Treścią viralową mogą być również memy, zdjęcia, slogany, które również szybko wędrują w świat.

Jak wykorzystać potencjał viralu?

Virale rozsiewają się po internecie za sprawą dzielenia się internautów interesujących ich contentem. Najczęściej dzieje się to w sposób naturalny i z pozoru może być trudno zaplanować działania viralowego marketingu. Rzeczywistość jednak pokazuje, że dobra strategia i angażujący content, mogą pójść w internetowy świat. Jak wykorzystać potencjał viralu? Sprawdź kilka wskazówek, które mogą Ci w tym pomóc!

  • Projektuj komunikację z odbiorcami tak, by utożsamiali się oni z publikowanymi przez Ciebie treściami. W tym celu koniecznie zbadaj, kto jest Twoją grupą docelową i poznaj jej potrzeby.

  • Miej na uwadze, że viralami stają się najczęściej filmiki niekomercyjne – nie skupiaj się więc na promocji swojej marki i jej produktów, a na tym, by dostarczyć interesujący materiał. Jeśli viral się uda, Twoja marka i tak zostanie dostrzeżona.

  • Zaplanowane działania viralowe wymagają sporych pokładów kreatywności, jednak często udają się bez wielkich nakładów finansowych. Nie da się wskazać jednego klucza do sukcesu, stąd też wiele materiałów marnuje swój potencjał.

  • Virale muszą wzbudzać silne emocje – radość, grozę, gniew, strach, zaskoczenie. Im silniejszy ładunek emocjonalny, tym większa szansa na powodzenie contentu.

  • W viralach na wagę złota jest story telling. Warto poświęcić uwagę zaprojektowaniu historii, z którą utożsamiają się odbiorcy i która ich porusza czy motywuje.

  • Dobrym pomysłem są również treści praktyczne – np. porady, jak rozwiązać problem, przepisy, protipy. Jeśli w swoim contencie opublikujesz wartościowe dla odbiorców komunikaty, szansa na ich wirusowe rozprzestrzenianie się wzrośnie.

  • Spontanicznie nagrane treści lubią się dobrze klikać – im bardziej autentycznie wygląda dany materiał, tym lepiej. Niemniej warto zatroszczyć się o to, by całość została wykonana w dobrej jakości – była czytelna, przyjemna w odbiorze, płynna.

  • Postaraj się o call to action. Odbiorcy lubią wiedzieć, co mają dalej zrobić. Stosuj w swoich materiałach CTA, które zmotywuje ich do działania, czyli przesłania treści dalej i podzielenia się nią z innymi czy skomentowania.

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj