Grupa Allegro, doceniając potencjał konsumencki gejów i lesbijek, zdecydowała się na wakacyjną promocję serwisu Cokupic.pl. Kampania obejmuje takie portale jak Innastrona.pl, Fellow.pl, Przeploty.pl, Lesploty.pl czy Wstronekobiet.pl. Kreacje zachęcają do skorzystania z serwisu przy dokonywaniu koniecznych – przed wyjazdem na wakacje – zakupów, takich jak aparat fotograficzny, czy sprzęt do nurkowania. Przedstawiono na nich pary mężczyzn lub kobiet, spędzające wspólnie
Grupa Allegro, Gutek Film i Easy Jet – to tylko niektóre duże marki, które w ostatnich miesiącach skierowały swoją reklamę do gejów i lesbijek.
Grupa Allegro, doceniając potencjał konsumencki gejów i lesbijek, zdecydowała się na wakacyjną promocję serwisu Cokupic.pl. Kampania obejmuje takie portale jak Innastrona.pl, Fellow.pl, Przeploty.pl, Lesploty.pl czy Wstronekobiet.pl. Kreacje zachęcają do skorzystania z serwisu przy dokonywaniu koniecznych – przed wyjazdem na wakacje – zakupów, takich jak aparat fotograficzny, czy sprzęt do nurkowania. Przedstawiono na nich pary mężczyzn lub kobiet, spędzające wspólnie wakacje w tropikach.
Gutek Film postawił na bardzo intensywną promocję wchodzącego do kin filmu „Samotny Mężczyzna” w reżyserii Toma Forda z nagradzanymi rolami Colina Firtha i Julianne Moore. Główny nacisk kampanii położono na portale Innastrona.pl i Gejowo.pl. Obejmowała ona między innymi duże billboardy, emitujące zwiastuny filmu, mailingi i konkursy dla użytkowników portali.
Linie lotnicze Easy Jet wspólnie z narodową agencją turystyczną Visit Britain postanowiły pokazać Wielką Brytanię jako miejsce przyjazne i atrakcyjne dla turystów o orientacji homoseksualnej.
Jeszcze dalej zaś poszła firma Austria Info, która na zlecenie władz austriackiej stolicy z sukcesem wypromowała wizerunek Wiednia jako miasta będącego centrum życia kulturalnego europejskiej społeczności gejów i lesbijek.
– Proszę sobie wyobrazić dość sporą grupę klientów, która ma więcej pieniędzy na zaspokajanie wyższych potrzeb i która bardzo szybko utożsamia się z marką, jeśli jest bezpośrednim adresatem reklamy. Poprzez portale LGBT można do tej grupy bezpośrednio dotrzeć, unikając konfrontacji z pozostałymi grupami odbiorców. Zwłaszcza, że decydując się na kupno produktu danej marki nie wybieramy już tylko produktu. Wybieramy styl życia a czasami nawet poglądy – komentuje Radosław Oliwa, właściciel firmy Queermedia, wydawcy portalu Innastrona.pl i innych serwisów internetowych skierowanych do gejów i lesbijek.
A. Świderska
Zobacz także:
– Reklama Żywca z Adamkiem zgodna z prawem?
– PKO BP promuje kredyt hipoteczny
– Heineken: gotowy na festiwal?