Prokuratura odmówiła wszczęcia postępowania ws. reklamy telewizyjnej marki Żywiec z udziałem boksera Tomasza Adamka. Sprawę do prokuratury skierowała w lutym br. Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, która domagała się wycofania reklamy. Krzysztof Brzózka, dyrektor PARPA, wyjaśniał, że zgodnie z prawem reklama alkoholu nie może się kojarzyć ze sprawnością intelektualną czy fizyczną.

Prokuratura odmówiła wszczęcia postępowania ws. reklamy telewizyjnej marki Żywiec z udziałem boksera Tomasza Adamka.

Sprawę do prokuratury skierowała w lutym br. Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, która domagała się wycofania reklamy. Krzysztof Brzózka, dyrektor PARPA, wyjaśniał, że zgodnie z prawem reklama alkoholu nie może się kojarzyć ze sprawnością intelektualną czy fizyczną.

– Zapewnialiśmy, że ta reklama została sprawdzona pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa w Polsce, co potwierdziły również ekspertyzy prawne – komentuje decyzję prokuratury Sebastian Tołwiński, rzecznik prasowy Grupy Żywiec.

Tołwiński przypomina jednocześnie, że Ustawa o Wychowaniu w Trzeźwości i Przeciwdziałaniu Alkoholizmowi nie zakazuje sportowcom udziału w reklamie piwa ani też nie zakazuje prowadzenia reklamy z wykorzystaniem skojarzeń ze sportem.

Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych nie skomentowała decyzji prokuratury.

Reklama z Tomaszem Adamkiem jest elementem najnowszej kampanii reklamowej Grupy Żywiec, w ramach której powstały również spoty z udziałem m.in. aktora Krzysztofa Majchrzaka i muzyka Wojciecha Waglewskiego.

Autorem spotu jest agencja Just.




Ł. Macheta

Zobacz także:

PKO BP promuje kredyt hipoteczny

Heineken: gotowy na festiwal?

BB Elements promuje BB Video

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj