Prokuratura odmówiła wszczęcia postępowania ws. reklamy telewizyjnej marki Żywiec z udziałem boksera Tomasza Adamka. Sprawę do prokuratury skierowała w lutym br. Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, która domagała się wycofania reklamy. Krzysztof Brzózka, dyrektor PARPA, wyjaśniał, że zgodnie z prawem reklama alkoholu nie może się kojarzyć ze sprawnością intelektualną czy fizyczną.
Prokuratura odmówiła wszczęcia postępowania ws. reklamy telewizyjnej marki Żywiec z udziałem boksera Tomasza Adamka.
Sprawę do prokuratury skierowała w lutym br. Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, która domagała się wycofania reklamy. Krzysztof Brzózka, dyrektor PARPA, wyjaśniał, że zgodnie z prawem reklama alkoholu nie może się kojarzyć ze sprawnością intelektualną czy fizyczną.
– Zapewnialiśmy, że ta reklama została sprawdzona pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa w Polsce, co potwierdziły również ekspertyzy prawne – komentuje decyzję prokuratury Sebastian Tołwiński, rzecznik prasowy Grupy Żywiec.
Tołwiński przypomina jednocześnie, że Ustawa o Wychowaniu w Trzeźwości i Przeciwdziałaniu Alkoholizmowi nie zakazuje sportowcom udziału w reklamie piwa ani też nie zakazuje prowadzenia reklamy z wykorzystaniem skojarzeń ze sportem.
Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych nie skomentowała decyzji prokuratury.
Reklama z Tomaszem Adamkiem jest elementem najnowszej kampanii reklamowej Grupy Żywiec, w ramach której powstały również spoty z udziałem m.in. aktora Krzysztofa Majchrzaka i muzyka Wojciecha Waglewskiego.
Autorem spotu jest agencja Just.
Zobacz także:
– PKO BP promuje kredyt hipoteczny
– Heineken: gotowy na festiwal?
– BB Elements promuje BB Video