Angielski z native speakerem w Twojej firmie – dlaczego warto

0
340

Angielski to jeden z najpopularniejszych języków na świecie. Używamy go podczas zagranicznych wakacji, w kontaktach z przyjaciółmi z innych krajów, ale przede wszystkim jest on potrzebny w relacjach czysto biznesowych. Warto zauważyć, że praktycznie każda oferta pracy w wymaganiach zawiera znajomość języka angielskiego. Dlatego też firmy coraz chętniej inwestują w zajęcia języka angielskiego i coraz częściej wybierają kursy z native speakerem dla swoich pracowników. Jest to również doskonały benefit pozapłacowy, który przyciągnie potencjalnych pracowników.

Kim jest native speaker?

Native speaker języka angielskiego to osoba, która wychowała się w kraju, gdzie językiem urzędowym jest angielski: USA, Kanada czy Wielka Brytania. Taka osoba nie ma problemu z porozumiewaniem się i zna wiele praktycznych zwrotów, które ułatwią codzienną komunikację. To doskonali nauczyciele, którzy znają zawiłości ich ojczystego języka, przydatne słówka czy nawet zwroty z mowy potocznej niezbędne w kontaktach z zagranicznymi klientami. Dlaczego jeszcze warto mieć zajęcia z native speakerem?

Przełamanie bariery mówienia po angielsku

Twoi pracownicy znają język angielski, ale czy potrafią się nim płynnie posługiwać? U podstaw tego problemu leży brak pewności w posługiwaniu się językiem angielskim i powstanie bariery językowej. Tutaj z pomocą przychodzi native speaker. Native nie podpowie i nie podsunie słówka w języku polskim, co fantastycznie pomaga w przełamaniu bariery językowej. Słuchacze muszą zadawać pytania po angielsku i szukać angielskich słówek. Dodatkowo cały czas słuchają bezbłędnego angielskiego (zdarza się, że polscy lektorzy popełniają błędy, które są powielane), więc uczą się prawidłowej wymowy, intonacji, ale również gramatyki. Dzięki temu bardzo szybko uzyskują płynność mówienia i żadna prezentacja po angielsku czy rozmowa z zagranicznym klientem, nie będą stanowiły problemu.

Dobranie zakresu tematyczne kursu do branży

Native speaker nigdy nie będzie korzystał z podręczników do nauki języka angielskiego (chyba, że na wyraźną prośbę słuchaczy). Zamiast tego przygotuje materiały dydaktyczne indywidualnie dopasowane do branży, w której prowadzi zajęcia. Będą to materiały video, teksty specjalistyczne, przykłady wzięte z życia np. błędy często popełniane w mailach. Dlatego też słuchacze będą mieli okazję nauczyć się słownictwa, które przyda im się w codziennym kontakcie z językiem angielskim. Zajęcia z native speakerem różnią się od sztampowych kursów językowych – są zawsze personalizowane, interesujące i efektywne.

Pomoc w edycji anglojęzycznych materiałów

Jeżeli Wasza firma prowadzi stronę internetową w języku angielskim, bloga, konto na Facebooku lub Twitterze. Jeśli pracownicy często przygotowują prezentacje w języku angielskim i wymieniają setki maili z zagranicznymi klientami, to nie ma nic lepszego niż native speaker na pokładzie. Native speaker to idealna osoby do recenzowania i tzw. proofreadingu angielskich materiałów. W trakcie takiej korekty językowej native speaker nie tylko poprawi ewentualne błędy, ale też doradzi i podpowie jak poprawnie pisać po angielsku. Dzięki temu mamy gwarancje, że wszystkie teksty w języku angielskim, które ujrzą światło dzienne, będą bezbłędne.

Obycie i osłuchanie się z językiem angielskim, to podstawowy krok do używania go w praktyce. Podczas zajęć z native speakerem słuchacze muszą mówić, pisać i myśleć po angielsku, więc postępy to tylko kwestia systematycznej nauki i czasu. Zwiększenie poziomu języka angielskiego w Twojej firmie przyniesie wymierne rezultaty w jego funkcjonowaniu, gdyż zagraniczni kontrahenci na pewno docenią profesjonalizm Twoich pracowników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here