Agencje ubezpieczeniowe w Polsce mają się coraz lepiej i swoją ofertą przyciągają nowych pracowników i klientów. Jednak, którym multiagencją warto zaufać i rozpocząć z nimi współpracę?
Decyzja nie jest łatwa ze względu na ich dużą ilość i różnorodność oferowanych produktów. Na co więc należy zwrócić uwagę przy wyborze partnera biznesowego?
Różnorodna oferta współpracy
Jednym z istotnych kryteriów powinna stanowić różnorodna oferta produktów towarzystw ubezpieczeniowych. Osoby korzystające z usług multiagenta chcą mieć duży wybór ubezpieczenia, pośród całej gamy produktów, czyli nie tylko podstawowe ubezpieczenia, ale również ubezpieczenia specjalistyczne. Podpisując umowę współpracy, warto wybrać taką multiagencję, która w swojej ofercie posiada przynajmniej kilkanaście towarzystw ubezpieczeniowych.
Pamiętaj, że multiagencja nie musi mieć wszystkich dostępnych ofert towarzystw ubezpieczeniowych, ponieważ nie jesteś w stanie zaoferować ich wszystkich. Staraj się mieć w ofercie marki, które posiadają dobrze ułożone procesy i są interesujące dla klientów.
Wsparcie techniczne i merytoryczne
Wsparcie multiagencji w procesie sprzedaży i obsługi polisy jest nie mniej istotne. Większość towarzystw ubezpieczeniowych stara się zapewnić agentom wsparcie przedstawiciela regionalnego czy infolinii. Dlatego dodatkowe wspieranie oferowane przez multiagencje będzie dodatkowym czynnikiem wyboru. Młodzi adepci chętnie wybiorą możliwość korzystania z doświadczenia multiagencji i zaoszczędzą sporo czasu, rozwiązując swoje problemy przy wykorzystaniu wsparcia merytorycznego starszych kolegów.
Narzędzia informatyczne
Wielopłaszczyznowe wsparcie agenta za pomocą nowoczesnych narzędzi zawsze jest w cenie. Wybierając agencje do współpracy, agent powinien zwrócić uwagę, czy przyszły partner jest wyposażony w system obsługowy, za pomocą którego można zweryfikować własne wyniki sprzedażowe, wystawić fakturę za polisę czy pobrać ważną dokumentację. Dodatkowym atutem będzie platforma e-learningowa czy dostęp do webinarów, wpływających na podnoszenie umiejętności, a także możliwość skorzystania z kalkulatora potrzebnego do wyliczenia składki w różnych towarzystwach ubezpieczeniowych. Pamiętaj, że nowoczesne narzędzia informacyjne gwarantują nam szybszą obsługę, uzyskanie przewagi konkurencyjnej oraz polepszają komfort pracy.
Wypłacanie prowizji w terminie
Terminowe otrzymywanie wynagrodzenie to bardzo ważny aspekt, przy wyborze współpracownika. Koszty poniesionej działalności są wysokie, a uiszczać należy je zawsze w wyznaczonym czasie. Kiedy regularnie i terminowo spływają prowizje, łatwiej jest zaplanować wydatki przedsiębiorstwa. Warto porozmawiać z innymi agentami, odnośnie opóźnień i szybkości wpływania wypłat, aby podjąć optymalną dla nas decyzję.
Artykuł w oparciu o materiały merytoryczne dostępne na stronie: https://www.dus.net.pl/