Coraz więcej firm sprzedających w modelu B2B otwiera się na kanał online. Przedsiębiorcy – podobnie jak konsumenci – chcą kupować szybko i wygodnie oraz korzystać z możliwości nowych technologii. Poznaj 4 rozwiązania z zakresu fintech, które przyspieszają finalizację transakcji biznesowych.


1. Raty dla firm


Materiały biurowe, produkty spożywcze czy sprzęt elektroniczny – to przykładowe produkty, które przedsiębiorcy kupują online. Gdy rachunek jest wysoki, rozwiązaniem są raty dla firm. Co to za usługa? Raty dla firm pozwalają kontrahentowi zapłacić za zamówione produkty w kilku transzach. Jak można przeczytać na stronie internetowej dostawcy usług finansowych dla biznesu PragmaGO – https://pragmago.tech/ – raty dla firm są oferowane na następujących zasadach:

  • płatność można rozłożyć na 3, 6, 9, 12, 24 lub 36 rat;
  • cały proces odbywa się w całości online;
  • odnawialny limit finansowania wynosi do 100 000 zł;
  • dostępne są dwie waluty transakcji – PLN i EUR.


Co istotne, umożliwiając klientom biznesowym zapłatę w ratach, sprzedający nie ryzykuje – pieniądze otrzymuje od razu, a ryzyko i obsługa leżą po stronie dostawcy rozwiązania.


2. Odroczona płatność dla firm


Nie każda firma chce korzystać z rat, kupując online. Stąd też warto zaproponować klientom biznesowym alternatywne rozwiązanie – jest nim odroczona płatność dla firm. Ten model polega na odsunięciu w czasie momentu płatności na okres od kilkunastu do kilkudziesięciu dni. Na jakich zasadach oferowana jest odroczona płatność dla firm? Oto kluczowe parametry:

  • odroczenie płatności na okres 14, 21, 30, 45 lub 60 dni – okres wybiera klient;
  • wysoki odnawialny limit finansowania – do 100 000 zł;
  • dwie waluty transakcji do wyboru – PLN i EUR;
  • automatyczna prolongata – gdyby nie doszło do spłaty w terminie;
  • cały proces odbywa się online.


3. Merchant Cash Advance


Prowadzisz platformę e-commerce lub marketplace? Swoim merchantom (sprzedawcom) możesz zaproponować MCA (Merchant Cash Advance). Czym jest MCA? Najprościej mówiąc, to rodzaj kredytu dedykowanego głównie przedsiębiorcom prowadzącym biznes na niewielką skalę. Od bankowego kredytu MCA wyróżnia się tym, że spłata jest skorelowana z obrotem – na poczet raty pobierany jest pewien procent z obrotu merchanta.


MCA oferuje wspomniana już firma PragmaGO. Finansowanie jest udzielane na następujących warunkach:

  • propozycja finansowa jest przedstawiana na podstawie historii transakcji, a nie historii kredytowej;
  • decyzja o finansowaniu jest udzielana w 3 minuty;
  • kwota odnawialnego limitu finansowania jest wysoka, bo wynosi do 150 000 zł.


4. Finansowanie dostawców i podwykonawców


W niektórych branżach standardem są długie terminy płatności – wymienić wystarczy branżę transportową czy branżę budowlaną. Jeżeli działasz w jednym z takich sektorów, swoim podwykonawcom możesz zaproponować szybkie finansowanie. Na czym to polega? Podwykonawca może otrzymać kwotę wynikającą z faktury nawet w kilka godzin. Zaoferowanie takiej usługi to sposób, aby przyciągnąć do siebie solidnych dostawców i podwykonawców. Jednocześnie koszty finansowania ponosi podmiot, który skraca czas oczekiwania na środki za wykonaną pracę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj