Firma w celu popularyzacji swoich produktów organizuje konkursy, w wyniku których całkowicie za darmo przekazuje wygranym różne nagrody rzeczowe ze swoim logiem. Czy takie przekazywanie towarów podlega opodatkowaniu podatkiem VAT? Tego typu przekazywanie towarów w świetle prawa podatkowego nie jest dostawą towarów i nie będzie opodatkowanie podatkiem VAT. Wynika to z art. 7 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług. Mówi on, że nie uznaje się za dostawę towarów
Firma w celu popularyzacji swoich produktów organizuje konkursy, w wyniku których całkowicie za darmo przekazuje wygranym różne nagrody rzeczowe ze swoim logiem. Czy takie przekazywanie towarów podlega opodatkowaniu podatkiem VAT?
Tego typu przekazywanie towarów w świetle prawa podatkowego nie jest dostawą towarów i nie będzie opodatkowanie podatkiem VAT. Wynika to z art. 7 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług. Mówi on, że nie uznaje się za dostawę towarów przekazywania drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek. Przekazywanie zwycięzcom konkursów nagród z logotypem organizatora będzie więc mieściło się w tym przepisie i pozostawało czynnością zwolnioną z podatku.
Jak stwierdzają organy podatkowe, przekazanie towarów należących do przedsiębiorstwa na cele związane z tym przedsiębiorstwem, w świetle art. 7 ust. 2 i 3 ustawy o podatku od towarów i usług, nie stanowi dostawy też towarów, nawet jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z tym nabyciem. Potwierdzają to liczne interpretacje skarbowe, a także wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 10 listopada 2010 r., sygn. akt I FSK 1717/09.