Niedawne targi Invest-Hotel dobitnie pokazały, że w dzisiejszym hotelarstwie chodzi o coś więcej niż tylko czystą pościel i wygodne łóżko. Okazuje się, że równie ważne dla gości są walory architektoniczne, aranżacja wnętrz, a także dostęp do nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Czy polskie hotele spełniają te warunki? Dla zagranicznego turysty meldującego się w polskim hotelu istotnych jest kilka aspektów. Najważniejszymi z nich wydają się być: fachowa obsługa, oferowane
Niedawne targi Invest-Hotel dobitnie pokazały, że w dzisiejszym hotelarstwie chodzi o coś więcej niż tylko czystą pościel i wygodne łóżko. Okazuje się, że równie ważne dla gości są walory architektoniczne, aranżacja wnętrz, a także dostęp do nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Czy polskie hotele spełniają te warunki?
Dla zagranicznego turysty meldującego się w polskim hotelu istotnych jest kilka aspektów. Najważniejszymi z nich wydają się być: fachowa obsługa, oferowane warunki pobytu, eleganckie gadżety i atrakcje umilające pobyt, a także dostęp do nowoczesnych technologii, w szczególności Internetu i urządzeń, które umożliwią podłączenie laptopa czy podładowanie telefonu niezależnie od rodzaju wtyczki. Preferencjom konsumenckim uważnie przyglądają się właściciele obiektów hotelowych. W końcu już niedługo staną w obliczu wielkiego testu sprawnościowego – czy będą gotowi na przyjęcie zagranicznych gości w związku z mistrzostwami Euro 2012?
W Polsce funkcjonuje ok. 1,6 tysięcy hoteli, a tych które zasługują na miarę pięciu gwiazdek jest około 40-tu. Chcąc zdobyć nowych gości, ale też utrzymać lojalność tych dotychczasowych, hotele muszą iść z duchem czasu i otwierać się na nowe inspiracje. Wymyślić coś nowego? To sztuka niełatwa. Dlatego na początek warto wsłuchać się w podstawowe potrzeby przeciętnego gościa z zagranicy. Gościa, który zawitał do naszego kraju z angielską komórką, włoską suszarką do włosów lub laptopem z chińską wtyczką. Kłopoty rozpoczynają się w momencie próby podłączenia któregoś z tych urządzeń do polskiego gniazdka. Bez odpowiedniej przejściówki niewiele się zdziała.
Dlaczego to takie ważne?
Ponieważ 60% zagranicznych turystów odwiedzających polskie hotele to goście biznesowi. Każdy z nich wyposażony jest w komputer typu laptop, telefon komórkowy, maszynkę do golenia i inne urządzenia, które do sprawnego funkcjonowania wymagają podłączenia do prądu. Stąd coraz popularniejszym standardem hotelowym jest możliwość zakupienia lub wypożyczenia tzw. adapterów do prądu.
Z tego typu rozwiązań korzysta się m.in. w warszawskim hotelu Jan III Sobieski. Jak tłumaczy Albert Skibiński, kierownik działu techniki i zaopatrzenia: – Miesięcznie przyjmujemy do 10 tysięcy gości, z czego 50% z nich to turyści zagraniczni m.in. z USA, Kanady, Włoch, Wielkiej Brytanii czy Indii. Adaptery do prądu udostępniamy bezpłatnie i mimo że istnieje ryzyko iż nie wrócą do recepcji, uważamy to za dobrą inwestycję trafiającą w potrzeby klientów.
Andrzej Ziegiebel z PrintIN, dostawca adapterów do prądu szwajcarskiej marki Skross, zwraca jednak uwagę na jeden, dość niepokojący aspekt: – Mimo że adaptery do prądu znaleźć można na wyposażeniu niejednego polskiego hotelu, to niestety oferowane urządzenia często nie spełniają zarówno polskich, jak i unijnych norm bezpieczeństwa. Ważne jest przede wszystkim uziemienie – I i II klasy, natomiast adaptery dostępne na naszym rynku to nierzadko amatorskie przejściówki z szeregiem wystających, niezbyt bezpiecznych i funkcjonalnych bolców, łatwych do wyłamania czy zgubienia.
A co na to klient?
O tym, że klienci zwracają uwagę praktycznie na każdy aspekt obsługi przekonuje Patryk Rutkowski z International Service Check, międzynarodowej firmy specjalizującej się w badaniach typu mystery shopping: – Tajemniczy klienci, którzy odwiedzają badane placówki zwracają uwagę na wszystkie te czynniki, które bezpośrednio lub pośrednio wpływają na jakość oferowanej obsługi. W przypadku branży hotelarskiej na pewno byłby to również dostęp do rozwiązań technologicznych – w tym tych, które umożliwiają podłączanie do prądu urządzeń niezależnie od kraju pochodzenia.
Wykorzystanie nowoczesnych technologii w hotelarstwie, nie tylko usprawniających zarządzanie samym obiektem, ale dodatkowo ułatwiających i umilających pobyt gościom, szczególnie tym zagranicznym, to dziś konieczność, aby utrzymać właściwy standard obsługi hotelowej. O pewnych nowinkach technologicznych warto pomyśleć zawczasu, szczególnie z perspektywy zbliżających się mistrzostw Europy w piłce nożnej 2012, które dla branży hotelarskiej będą prawdziwym wyzwaniem.
Dobry, a zarazem uniwersalny adapter podróżny pozwoli na podłączenie do prądu urządzeń pochodzących z kilkudziesięciu krajów zlokalizowanych na różnych kontynentach. Obok walorów technicznych, warto dodatkowo zwrócić uwagę na możliwość nadrukowania firmowego logo – taki zabieg nie tylko skutecznie zapobiega kradzieżom, ale dodatkowo utrwala wizerunek danego obiektu w świadomości gościa hotelowego. – Hotelom proponuje się dwa urządzenia kompatybilne ze sprzętem pochodzącym ze 150 krajów na całym świecie.
Skross Single Travel Adapter ze względu na niską cenę może być wypożyczany bezpłatnie lub na stałe umieszczany w hotelowych pokojach. Z kolei Skross World Travel Adapter 3 to rozbudowana wersja adaptera, którą większość hoteli wprowadza do sprzedaży. Urządzenie jest w pełni składane, zatem zmieści się zarówno w małym bagażu podręcznym, aktówce, jak i dużej walizce – dodaje Jakub Rejek odpowiadający za dystrybucję marki Skross w polskich hotelach. Oba adaptery objęte są dożywotnią gwarancją.
Więcej o urządzeniach dla branży hotelarskiej znaleźć można na stronie internetowej www.skross.com.pl
Zobacz także:
– Inwestorzy w kiepskiej formie
– Indie liderem na rynku złota