Nie sposób wyobrazić sobie szkolenia, w którym biorąc udział nie jesteśmy dopuszczeni przez prowadzącego do zadawania mu pytań. Jest to wręcz niedorzeczne i stanowczo wpływa w sposób negatywny na wizerunek i autoprezentacje szkoleniowca. Dlatego też warto oddać parę niezbędnych wskazówek, związanych z konwersacją ze słuchaczami, które na wzgląd ich wprowadzenia podczas szkolenia stanowczo przybliżą uczestników szkolenia do szkoleniowca, a jednocześnie zbudzą większe zainteresowanie prezentowaną tematyką.
Z pewnością podstawową kwestią jest udostępnienie wszystkim osobą zgromadzonych na sali możliwości zadawania w każdym momencie wszelakich pytań, rzecz jasna związanych z tematyką szkolenia. Warto w tym celu zaznaczyć taką możliwość na samym wstępie szkolenia, aby nie było jakichkolwiek wątpliwości, ze strony zgromadzonych uczestników na sali. Warto zaznaczyć, że więcej informacji znajduje się pod nazwą „zadawanie pytań”, również w poddziale wystąpień publicznych.
Następnie siłą rzeczy starajmy się nawiązać kontach ze słuchaczami. Mianowicie w ten sposób, by zadawać im proste pytania, aby w konsekwencji uczestniczyli w całym procesie naszego wystąpienia publicznego. Nie jest to trudny aspekt, aczkolwiek wymaga dogłębnego opracowania i przygotowania. Ale z całą stanowczością upiększy, a jednocześnie ubarwi cały ideał formy związanej z prowadzeniem wystąpienia.
Naszym zadaniem jest przez pryzmat zadawania sporadycznych pytań w trakcie trwania szkolenia wyciągnięcie odpowiedzi przez uczestników szkolenia. W konsekwencji pojawi się luźniejsza atmosfera i powstanie małe odreagowanie, które sprawi, że uczestnicy szkolenia z większym nastawieniem zaczną słuchać słów osoby prowadzącej.
Z kolei, jeśli istnieje takowa możliwość, by nagradzać osoby, które brały udział w konwersacji i odpowiedziały prawidłowo na zadane pytania, to jak najbardziej jest to wyśmienita sytuacja.
Oprócz kwestii opisanej powyżej w trakcie naszego wystąpienia publicznego, naturalnie jeśli sytuacja na to pozwala ująć delikatne żarty, które w żaden sposób nie obrażałaby żadnej z osób. Sądzi się, że jest to mała rzecz, jednakże ma w sobie ogromną moc. Wbrew pozorom osoba z kultowym poczuciem humoru, przyciągają do siebie mimo woli wiele osób. Także w tym przypadku, jeśli będziemy tryskać poczuciem humoru względem naszych słuchaczy z całą stanowczością oprócz faktu, iż atmosfera stanie się bardziej luźna, doprowadzimy do tego, iż otrzymamy większe wsparcie, a jednocześnie uznanie przez uczestników szkolenia.
Jak wiadomo podczas szkolenia przewidywane są przerwy, naturalnie w zależności od długości przewidywanego całego czasu na szkolenie. Dlatego również i w takim przypadku podczas przerwy kawowej należy być dostępnym dla uczestników spotkania tak, aby każdy bez wyjątku mógł podejść do osoby prowadzącej szkolenie i mógł z nią porozmawiać w cztery oczy. Pamiętając, iż są sytuację w których to uczestnicy szkolenia nie chce poruszać pewnych tematów na forum. Z pewnością taka forma obrazuje się tym, iż indywidualnie podchodzimy do każdych z osób, co wzbudza przede wszystkim większy profesjonalizm.