CATI

Jest to jedna z najczęściej stosowanych metod badawczych. Słowo CATI jest to skrót od systemu (Computer Assisted Telephone Interviewing), który tak naprawdę ma za zadanie wspomagać ankietera, który przeprowadza ankietę, jak również dzięki temu systemowi istnieje możliwość szybszego sporządzenia wyników z badań.

System CATI wykorzystywany jest podczas przeprowadzania badań telefonicznych. Warto wiedzieć, iż do systemu prowadzane są numery telefonów potencjalnych respondentów, do których specjalnie do tego przeszkoleni ankieterzy wykonują połączenia, by przeprowadzić ankietę.

Rzeczą naturalną jest, że bardzo często zdarza się, iż respondent nie ma czasu, by w tej chwili wsiąść udział w ankiecie, dlatego też system CATI daje możliwość wpisania ustalonej godziny z respondentem na potrzeby przeprowadzenia ankiety wtedy też, kiedy nadejdzie ustalona wcześniej z respondentem godzina system automatycznie wyświetla ów respondenta i wskazuję, iż w obecnej chwili jest czas, który został wcześniej ustalony z respondentem na potrzeby przeprowadzenia ankiety.

Niestety, niejednokrotnie bywają takie sytuacje, kiedy to osoba, do której zatelefonował pracownik zbluzga ankietera, bądź też stanowczo powie, iż nie życzy sobie, by więcej do niego telefonować. Wówczas to, system CATI daje nam możliwość wrzucenia ów osoby na tak zwaną czarną listę, co przejawi się tym, iż system CATI w przyszłości nie wyświetli nam tego numeru, abyśmy do niego zatelefonowali w sprawie przeprowadzenia ankiety.


mBrokers.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj