Metoda ta jest coraz częściej stosowana przez wszelakie firmy zajmujące się badaniami marketingowymi. Otóż CAPI łączy w sobie tradycyjny wywiad bezpośredni z respondentem, lecz z wykorzystaniem notebooka.
Ma on za zadanie nie tylko ułatwiać pracę ankietera, lecz również daje możliwość nowych form prezentowania różnych materiałów niezbędnych na potrzeby przeprowadzenia ankiety z respondentem.
Tak więc metoda ta pozwala na zaprezentowanie różnych elementów niewerbalnych. Między innymi: logo, wtedy kiedy będziemy przeprowadzać Np. badanie rozpoznawalności marki, badanie wizerunku marki, czy badanie lojalności klientów wobec marki. Można także, przedstawić respondentowi różne elementy dźwiękowe, czy też zaprezentować krótkie ujęcie wideo. By w ten sposób respondent mógł zapoznać się z elementami, będącymi podstawą przeprowadzenia ankiety.
Dodatkowo dane uzyskane z ankiet są bezpośrednio przy pomocy Internetu przesyłane do siedziby firmy, gdzie są następnie opracowywane. Tak wiec nie trzeba już wprowadzać danych do komputera, tak jak to było w wypadku stosowania tradycyjnych kwestionariuszy.