giełda

Jutro na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie zadebiutuje, właściciel europejskiej sieci dyskontowych sklepów wielobranżowych. Cenę sprzedaży akcji Pepco w ofercie publicznej ustalono na 40 zł.

W opinii wielu analityków giełdowych debiut Pepco będzie największym tegorocznym IPO na warszawskiej Giełdzie. W tym przypadku oferta publiczna dotyczyła wyłącznie sprzedaży istniejących akcji spółki. Sprzedano łącznie 92.446.602 akcji po 40 zł każda, w tym 77.888.350 trafiło do inwestorów instytucjonalnych, 12.058.252 do inwestorów instytucjonalnych w ramach opcji dodatkowego przydziału, zaś 2.500.000 akcji zostało przydzielonych inwestorom indywidualnym. Łączna wartość oferty publicznej wyniosła 3.697.864.080 zł.

Zarejestrowane w Holandii Pepco Group zarządza paneuropejską wieloformatową siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych pod markami: PEPCO, Dealz oraz Poundland (te dwa ostatnie sprzedają produkty o ujednoliconych poziomach cenowych) obejmującą ponad 3 tysiące sklepów w 16 krajach. Sklepy grupy oferują odzież, artykuły wyposażenia domu, w tym zabawki i produkty sezonowe, a także produkty szybko zbywalne w konkurencyjnych cenach. W skład Grupy Pepco wchodzi również przedsiębiorstwo PGS zajmujące się zaopatrzeniem sklepów grupy w towary.

Na koniec marca 2021 r. doskonale znana w Polsce sieć sklepów pod marką PEPCO obejmowała ponad 2,2 tys. sklepów w 13 krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz we Włoszech, a w kwietniu 2021 otworzyła swój pierwszy dyskont w Hiszpanii.

W ciągu ostatnich trzech lat, do 30 września 2020 r., Grupa Pepco otwierała ponad 300 sklepów rocznie. Biorąc pod uwagę sukces Dealz w Polsce i Hiszpanii, począwszy od roku obrotowego 2021, celem firmy jest otwieranie rocznie co najmniej 70 sklepów tej marki.

Kapitał zakładowy Grupy Pepco wynosi 5.750.000 EUR i dzieli się na 575.000.000 akcji o wartości nominalnej 0,01 EUR każda.

 

Źródło informacji: PAP MediaRoom

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments