Konwersacje
Jak wiadomo język jest najczęstszą formą komunikacji z innymi. Należy pamiętać o tym, iż łatwo zepsuć swój wizerunek poprzez swój język. Mogą na to...
Forma przechodzenia na TY
Czy warto w stosunku do pewnych osób naruszać formę grzecznościową, aby przejść w kontaktach interpersonalnych na "Ty"? Z kolei jeśli zamierzamy zaryzykować i przejść...
Aktywne słuchanie
W pierwszym kontakcie należy "przejrzeć" osobę, z którą rozmawiamy. Do tego celu ważne jest umiejętne słuchanie. Dzięki temu możemy spełnić oczekiwania naszego rozmówcy w...
Okólnik
Jest to pismo zwrócone pracownika lub pracowników. Występuje one najczęściej w urzędach oraz w przedsiębiorstwach.
Zadaniem okólników jest przekazanie informacji na temat zmian w sposobie...
Notatka informacyjna
Podstawową różnicą pomiędzy okólnikiem, a notatką informacyjną jest to, iż okólnik jest zwrócony do konkretnej grupy osób, czy też do pojedynczej osoby. Tutaj natomiast...
Raport
W raporcie opisujemy problemy jakie zostały podjęte, analizujemy je, a następnie podajemy sposób ich rozwiązania i w końcowej fazie samo rozwiązanie. W przeciwieństwie do...
Sprawozdanie
Jest to opis przebiegu jakiegoś spotkania, zebrania, czy też narady w firmie. Jest dokumentem na podstawie którego osoba nieobecna może zapoznać się z działaniami...
Wizytówka
Zanim wybierzemy odpowiedni papier, z którego ma powstać wizytówka i odpowiedni dobór kolorów, należy się zastanowić nad tym, dla kogo będzie ona przeznaczona. Kolory...