Na samym początku zastanówmy się jaki charakter będzie miała nasza rozmowa, gdyż jest różnica pomiędzy rozmową towarzyską, a rozmową biznesową. W obu tych przypadkach mamy bliższy kontakt z rozmówcą i możemy z nim nawiązać kontakt wzrokowy.
Pierwszym zadaniem, jakie mamy do wykonania jest zapewnienie odpowiedniego miejsca na nasze spotkanie biznesowe oraz zapewnienie spokoju podczas rozmowy. W przypadku, gdy spotkanie to odbywa się w miejscach użytku publicznego to nasza rozmowa może zostać zagłuszona rozmowami innych osób. Dlatego też wybranie odpowiedniego miejsca pełni ważną rolę w naszym przygotowaniu, a następnie podczas naszej konwersacji. Pamiętajmy, aby w czasie rozmowy o interesach nic nas nie rozpraszało.
Następnym naszym zadaniem jest odpowiedni ubiór na to spotkanie oraz przygotowanie odpowiednich dokumentów, które zostaną przedstawione podczas rozmowy. Gdy zabierzemy ze sobą dokumenty należy pamiętać o tym, aby były one w zasięgu naszej ręki, abyśmy nie musieli tracić czasu na ich znalezienie.
W końcowej fazie należy się przygotować psychicznie do tej rozmowy oraz przemyśleć, jakie informacje mamy zamiar przekazać, jakie informacje mamy zamiar uzyskać od naszego rozmówcy oraz przemyśleć sposób na ich uzyskanie. Bądźmy także przygotowani na szereg pytań, jakie możemy otrzymać od naszego rozmówcy i starajmy się na nie jak najdokładniej odpowiedzieć. Wypowiadajmy się w taki sposób, aby wpełni przekazać nasze myśli. Nie chcielibyśmy przecież, aby w naszych słowach kryła się niepewność zniechęcająca rozmówce do dalszej rozmowy.
Pamiętajmy także o tym, aby podczas rozmowy być pozytywnie nastawionym i być w dobrym humorze. W przypadku, gdy mamy zły humor może zostać on odczuty przez drugą osobę. Nasze nastawienie ma duże znaczenie i może mieć znaczący wpływ na nasze powodzenie.