miasto

Nie da się ukryć, że branża motoryzacyjna jest niezwykle wymagająca.

Wpływ na formę przyciągania uwagi potencjalnych odbiorców ma nie tylko ogromna konkurencja, ale również teren, na jakim działa dana firma. Warsztaty samochodowe, komisy czy salony samochodowe najczęściej reklamują się lokalnie, bo przecież taki jest również ich target. Przedstawiamy najczęściej wykorzystywane instrumenty przekazu reklamowego, które dla tego sektora rynku okazują się najskuteczniejsze.

Reklama w miejscu sprzedaży

W przypadku branży motoryzacyjnej najważniejszy jest przekaz w miejscu sprzedaży. To dlatego na warsztatach samochodowych, w pobliżu salonów samochodowych czy komisów bez problemu dostrzeżemy plakaty, billboardy i banery, które informacyjnie wiszą i wskazują drogę czy aktualną ofertę. Na tego rodzaju materiałach reklamowych zamieszczone są też logotypy oraz promocje, które obowiązują.

Nie ma wątpliwości, że taki przekaz jest wyróżnikiem i dobrą wskazówką dla potencjalnych klientów. Weźmy też pod uwagę, że w obiektach tego rodzaju uzupełnieniem tejże reklamy bardzo często są katalogi, broszury oraz ulotki. Doskonale widać to przede wszystkim w sklepach z wyposażeniem dla aut, w komisach oraz salonach samochodowych. Reklama uzupełniająca rzadko kiedy stosowana jest za to w warsztatach.

Reklama zewnętrzna

Outdoor to forma reklamy lokalnej, która cieszy się ogromnym powodzeniem ze względu na stosunek skuteczności do kosztów inwestycyjnych, jakie ponoszone są z tytułu takiego przekazu. Plakaty, banery, billboardy to dobry pomysł, by przyciągnąć uwagę lokalnych klientów.

Tak samo dobrze sprawdza się reklama na samochodach, która przecież skierowana jest głównie do uczestników ruchu drogowego, przede wszystkim do kierowców i właścicieli aut. Idealnym przykładem jest tutaj nie tylko oklejanie pojazdów mechanicznych, ale także ramki na tablice rejestracyjne, na których umieszcza się subtelny, ale jakże skuteczny przekaz. Wystarczy miejsce na dane teleadresowe, logotypu komisu, dealera czy warsztatu, by reklama została zauważona przez kierujących. Każdy przecież zwraca uwagę na tył samochodu, który jedzie z przodu. Cenne jest w tym przypadku to, że taki przekaz jest w pełni akceptowany przez odbiorców. Przede wszystkim dlatego, że nie jest uznawany za nachalny ani rozpraszający.

Marketing szeptany

Nic tak dobrze nie działa, jak pozytywna opinia dotycząca działalności danego usługodawcy. W branży automotive taka zasada sprawdza się w 100%. Warsztat, który został polecony przez stałego klienta, może cieszyć się zgłaszaniem kolejnych. Tutaj działa poczta pantoflowa, dobry wizerunek oraz renoma i rzetelność. Nie trzeba nic więcej, by móc prężnie działać i się rozwijać.

Firmy działające w tej branży muszą też brać pod uwagę negatywy. Złe opinie szybko sprawią, że kolejni klienci wybiorą inny podmiot, z którego usług będą korzystać. Nikt nie może pozwolić sobie na felerne inwestycje, tym bardziej że w branży motoryzacyjnej są one najczęściej spore.

Artykuł przygotowany w oparciu o stronę internetową Inwen.com.pl, producenta ramek do tablic rejestracyjnych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj