kobieta

Menadżerowie są odpowiedzialni za realizację określonych zadań przez działy lub konkretne osoby. Ze względu na charakter swojej pracy powinni być więc nie tylko na bieżąco ze wszelkimi nowinkami z branży, ale także stale rozwijać swoje umiejętności kierownicze i motywacyjne.

Aby menadżer mógł wykonywać swoją pracę na najwyższym poziomie powinien być wyposażony w szereg kompetencji, które pomogą mu patrzeć na dany problem z szerokiej perspektywy. Musi posiadać tzw. osobowość lidera. Co to znaczy? Lider wyróżnia się umiejętnością planowania – potrafi znaleźć informacje, ale także określić cel i wybrać działania, które przybliżą do jego realizacji. Oprócz tego wyróżnia się dbałością o utrzymanie standardów i tempa pracy oraz umiejętnym monitorowaniem postępów zespołu. Kompetencje menadżera powinny też obejmować wsparcie zespołu w dążeniach do celu (czyli motywowanie i wsparcie w różnego rodzaju prowadzonych działaniach), a także zdolność do radzenia sobie ze stresem i zdolność do obiektywnej oceny. Jak więc widać, dobry menadżer powinien sporo wymagać nie tylko od samego zespołu, ale również od siebie.

Studia podyplomowe i studia MBA

Jednym z najlepszych sposobów na doskonalenie swoich umiejętności oraz nabycie nowych, cennych w menadżerskim fachu kompetencji jest powrót na uczelnie, np. na studia podyplomowe. Dlaczego to takie pomocne? Przede wszystkim dlatego, że w czasie rocznej lub dwuletniej nauki (w trybie zaocznym lub e-learningowym) można zdobyć wiedzę z zakresu bardzo wąskiej dziedziny, np. coachingu i mentoringu, zarządzania jakością, zarządzania projektami informatycznymi, psychologii biznesu czy zarządzania kryzysowego. Ciekawą alternatywą dla klasycznych studiów podyplomowych są studia Master of Business Administration, czyli MBA. Gdzie można zapisać się na ten kierunek i na czym polega jego fenomen? Studia MBA oferuje ZPSB w Szczecinie. Dedykowane są one menadżerom średniego i wyższego szczebla, którzy nie tylko pragną dowiedzieć się więcej na temat nowości w branży, ale także chcą doskonalić swoje umiejętności i wymieniać doświadczenie z osobami pracującymi na podobnych stanowiskach.

Samodoskonalenie i doskonalenie pracowników

Proces rozwijania kompetencji polega nie tylko na uzupełnianiu swojej wiedzy na wspominanych wyżej studiach czy kursach i szkoleniach, ale również na codziennym samodoskonaleniu. Menadżer powinien cały czas śledzić prasę branżową oraz najnowsze publikacje z zakresu zarządzania. Żaden specjalista nie będzie osiągał sukcesów zawodowych jeśli zapomni o swoim pracowniku bądź zespole, dlatego kluczowe znaczenie będzie miało doskonalenie personelu. Dotyczy to przede wszystkim przekazywania mu wiedzy w przystępny i interesujący dla niego sposób. W tym celu niezbędna będzie prawidłowa komunikacja. W jej rozwoju pomoże szereg działań pozabiznesowych i integracyjnych, dzięki którym stopniowo będzie budowane wzajemne zaufanie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj