Volkswagen
  • Dwa modele marki Volkswagen Samochody Dostawcze zdobywają najwyższe noty w testach bezpieczeństwa

  • Solidne konstrukcje oraz wysoka liczba seryjnie montowanych systemów wsparcia kierowcy, dają tym dwóm różnym koncepcjom pojazdów doskonałe oceny

Europejska organizacja badawcza Euro NCAP opublikowała najnowsze wyniki testów bezpieczeństwa pojazdów. Dwa modele marki Volkswagen Samochody Dostawcze o zupełnie odmiennych koncepcjach technicznych – ID. Buzz i nowy Amarok, otrzymały ocenę „bardzo dobry”, i tym samym każdy z nich wyróżniony został najwyższą notą: „pięć gwiazdek”.
Volkswagen ID. Buzz – Bulli nowej ery, już w ciągu kilku tygodni od premiery zdobył wiele nagród i wyróżnień. Teraz dołączyło do nich kolejne: pięć gwiazdek za bezpieczeństwo pojazdu przyznanych przez Euro NCAP.

Oznacza to znakomity wynik ogólny zarówno w zakresie ochrony przed kolizją, jak i ochrony pasażerów. Jest też świadectwem świetnego wyposażenia pojazdu w rozbudowaną i praktyczną gamę rozwiązań technicznych zapobiegających wypadkom.

ID. Buzz jest seryjnie wyposażony w poduszki powietrzne kierowcy, pasażera siedzącego z przodu, centralne i boczne poduszki powietrzne w kokpicie oraz poduszki kurtynowe. Elektryczny MPV, który uzyskał 92 procent maksymalnej liczby punktów za ochronę pasażerów, tak doskonały wynik osiągnął dzięki połączeniu poduszek powietrznych z odpowiednio zaprojektowaną strukturą nadwozia.

Nowy Amarok uzyskał w testach zderzeniowych podobnie wysoką sumę punktów jak ID. Buzz. Nowy pick-up marki Volkswagen Samochody Dostawcze, który pojawi się w Polsce pod koniec pierwszej połowy przyszłego roku, otrzymał od Euro NCAP również notę „pięć gwiazdek”.

Podobnie jak w przypadku ID. Buzz, także i tutaj największy wpływ na najwyższą notę miało połączenie solidnej konstrukcji nadwozia pojazdu z mnóstwem nowoczesnych systemów wsparcia kierowcy i hamowania awaryjnego. Pick-up posiada nawet kolanowe poduszki powietrzne. Także w połączeniu z fotelikami dziecięcymi dedykowanymi dla VW, Amarok uzyskał bardzo dobre wyniki w testach zderzenia czołowego i bocznego.

Euro NCAP przyznało również najwyższą notę za systemy zapobiegania wypadkom. Do dyspozycji kierowcy zarówno w ID. Buzz, jak i w nowym Amaroku, jest wiele serynie i/lub opcjonalnie montowanych systemów wsparcia kierowcy i hamowania awaryjnego, które zrobiły wrażenie na testujących. Dzięki nim pojazdy uzyskały 90 procent (ID. Buzz) i 84 procent (Amarok) możliwych do zdobycia punktów w kategorii „Safety Assist”.

Szczegóły dotyczące wyników zamieszczone są na www.euroncap.com.

Źródło: Volkswagen

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj