Hyundai KONA N przód

• Nowa KONA N będzie pierwszym SUV-em z rodziny Hyundai N
• „Hot SUV” będzie łączyć przyjemność z jazdy z charakterystycznym dla modeli N komfortem i wygodą SUV-ów Hyundai
• KONA N to drugi model submarki N, oferowany w Europie z 8-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów N DCT
• KONA N zawiera wiele zaawansowanych funkcji jezdnych dedykowanych dla modeli Hyundai N, w tym Launch Control i N Grin Control System

Hyundai Motor zaprezentował zupełnie nowy model KONA N, miejski kompaktowy, sportowy „hot SUV”, który łączy ekscytujące osiągi ze zrównoważonymi, codziennymi wrażeniami z jazdy. Jest to pierwszy model marki łączący nadwozie typu SUV z mocnymi osiągami, charakterystycznymi dla sportowych modeli Hyundai.


Kierowcy docenią mocny silnik samochodu i emocjonujące wrażenia dźwiękowe, obszerną listę systemów bezpieczeństwa, a także właściwości jezdne. KONA N z całą pewnością spodoba się aktywnym Klientom poszukującym samochodu o wysokich osiągach, który dopasuje się do ich codziennych potrzeb oraz dostarczy mnóstwo ekscytujących wrażeń na torze wyścigowym.

Nowy członek rodziny N został wyposażony w czterocylindrowy silnik 2.0 T-GDI o mocy 280 KM, lekkie, 19-calowe kute felgi aluminiowe oraz specjalne sportowe fotele. 8-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów (N DCT) zapewni jeszcze bardziej sportowy, wyczynowy charakter samochodu.


„KONA N to prawdziwy „hot SUV” z osiągami hot hatcha. Ten nowy, sportowy produkt łamie zasadę, że SUV-y nie mogą być równie przyjemne w prowadzeniu. KONA N to więcej niż SUV. Potrfai potrafi pokonywać zakręty na torze wyścigowym, wnosząc emocje do codziennej jazdy.” – powiedział Albert Biermann, Prezes i Szef Działu Badań i Rozwoju w Hyundai Motor Group.


KONA N została wyposażona w szereg wyczynowych funkcji, takich jak: elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (e-LSD) oraz konfigurowalny system kontroli stabilności (ESC). Tryby jazdy zostały zoptymalizowane, aby usprawnić pokonywanie zakrętów. Tryb Traction zapewnia przyczepność w różnych warunkach drogowych, natomiast system N Grin Control oferuje do wyboru pięć trybów jazdy znanych z pozostałych modeli N (Eco, Normal, Sport, N i Custom). Funkcje takie jak Launch Control lub Creep Off zapewniają pełną efektywność na torze wyścigowym.


Design Hyundaia KONA N zapewnia mocną prezencję na drodze


Nowy Hyundai KONA N to „hot SUV”, którego wygląd wyraźnie świadczy o silnej prezencji i przyjemności z jazdy. Łączy w sobie nowoczesny design nowego modelu KONA z odważnymi i dynamicznymi elementami, charakterystycznymi dla modeli N. Przy długości 4215 mm, szerokości 1800 mm i wysokości 1565 mm, nowa KONA N jest o 10 mm dłuższa niż nowa KONA i tak samo długa, jak usportowiona wersja KONA N Line. Rozstaw osi wynosi 2600 mm i w porównaniu do wersji podstawowej pozostaje niezmieniony. Łącznie 361 litrów przestrzeni bagażowej umożliwia zapakowanie dużej ilości bagażu. Zaprojektowane z myślą o maksymalnej redukcji masy i wysokiej wytrzymałości, lekkie 19-calowe kute obręcze kół ze stopów lekkich zapewniają świetną sylwetkę i bardzo sportowy wygląd.

Hyundai KONA N tył


Wygląd zewnętrzny


Wygląd zewnętrzny obejmuje subtelne elementy stylistyczne w zarezerwowanym dla modeli N czerwonym kolorze. Nadkola w kolorze nadwozia podkreślają szerokość samochodu, wizualnie przybliżając go do podłoża. Wyjątkowy grill z dedykowaną atrapą, zintegrowanym logo N i odważnym układem świateł nowego Hyundaia KONA, dopełniają mocnego wyglądu pojazdu z przodu. Ciemnoszary emblemat Hyundai został umieszczony niżej.


Z bocznej perspektywy Klienci zauważą nisko poprowadzoną linię sportowej sylwetki nowego Hyundaia KONA N. Zewnętrzne elementy, jak ekskluzywne kute felgi N z ciemnoszarym wykończeniem i czerwonymi zaciskami, logo N na kapslu alufelg, czy ekskluzywny próg boczny w kolorze czerwonym z wygrawerowanym logotypem submarki N wskazują, że jest to sportowy model Hyundai N.


Z tyłu dominuje duży, dwuskrzydłowy spojler dachowy, zapewniający równowagę niezbędną do utrzymania samochodu na drodze. Klienci zauważą również charakterystyczne dla modeli N trójkątne trzecie światło stop. W dolnej części tylnego zderzaka duży dyfuzor poprawia wylot powietrza i minimalizuje turbulencje. Czerwona listwa oraz dwie duże końcówki układu wydechowego dodatkowo podkreślają sportowego ducha auta.


Hyundai opracował specjalnie dla modelu KONA N nowy kolor nadwozia: Sonic Blue. Sonic Blue jest mieszanką koloru białego i jasnoszarego z domieszką koloru Performance Blue. Barwa została odpowiednio dobrana do nadwozia typu SUV, nawiązując jednocześnie do dedykowanego dla sportowych modeli Hyundai koloru Performance Blue. Ekskluzywny kolor nowego SUV-a spod znaku N kontrastuje z pozostałymi czerwonymi, ciemnoszarymi i błyszczącymi czarnymi elementami nadwozia, nadając nowemu Hyundaiowi KONA N drapieżnego i sportowego wyglądu. KONA N jest również dostępna w kolorze Performance Blue, który oferowany jest wyłącznie dla modeli N.


Dostępne kolory nadwozia:


• Sonic Blue – dedykowany kolor dla modelu KONA N – z akcentami koloru Tomato Red
• Phantom Black Pearl
• Atlas White
• Cyber Grey Metallic
• Dark Knight Grey Pearl
• Ignite Red
• Performance Blue

Wnętrze


Wnętrze nowego Hyundaia KONA N zaprojektowano w duchu sportowych osiągów i wrażeń zoptymalizowanych pod kątem wyczynowej jazdy. Do produkcji elementów wnętrza wykorzystano wysokiej jakości materiały. Jedną z wyróżniających się cech wnętrza tego SUV-a Hyundai jest sportowa kierownica N, której konstrukcja została zoptymalizowana pod kątem rozmieszczenia przycisków, wspomagających dynamiczną jazdę. Dwa konfigurowalne przyciski N na kierownicy pozwalają na dopasowanie ustawień do własnych potrzeb. Łopatki do zmiany biegów umożliwiają kierowcy zmianę przełożeń bez odrywania rąk od kierownicy.


Hamulec ręczny został wykonany z antypoślizgowej perforowanej skóry, zapewniając bezpieczniejsze hamowanie. Klienci zauważą również akcenty w kolorze Performance Blue i wysokiej jakości metalowe pedały oraz sportowe fotele. Logo N na dźwigni zmiany biegów, hamulcu ręcznym, listwach drzwi i siedzeniach pozwala Klientom „poczuć to uczucie” za każdym razem, gdy znajdują się w samochodzie.
Wnętrze nowego Hyundaia KONA N jest dostępne z ekskluzywnym pakietem kolorystycznym N, obejmującym jednokolorową czerń z siedzeniami z tkaniny, skóry lub zamszu.


Kolor wnętrza:


• Wnętrze w jednokolorowej czerni z akcentami w kolorze Performance Blue oraz siedzeniami z tkaniny, skóry lub zamszu

Układ napędowy: 280 KM mocy w połączeniu ze skrzynią N DCT


Hyundai KONA N jest napędzany turbodoładowanym 2,0-litrowym silnikiem T-GDI o mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 392 Nm. Nowy, wyższy moment obrotowy w większym stopniu wykorzystuje potencjał silnika w codziennych sytuacjach na drodze. Nowa charakterystyka silnika poprawia przyspieszenie w zakresie średnich i wysokich obrotów silnika oraz zapewnia niezmiennie wysokie osiągi, niezależnie od panującej temperatury zewnętrznej.


KONA N jest dostępna z 8-biegową przekładnią N DCT typu mokrego z dwoma sprzęgłami zapewniającą lepsze przyspieszenie i szybszą zmianę biegów. Sportowa, automatyczna skrzynia biegów N DCT po raz pierwszy została zaprezentowana w modelu VELOSTER N, oferowanym w Ameryce Północnej i Korei. W wyniku wielu cennych opinii zebranych od użytkowników modeli N, nowa skrzynia pojawiła się także w ofercie nowego Hyundaia i30 N. W przypadku nowego Hyundaia KONA N, wszystkie jednostki napędowe będą oferowane ze skrzynią N DCT.


N DCT oferuje sportowe funkcje, które znajdą zastosowanie u entuzjastów sportowej jazdy. Funkcje: N Power Shift, N Grin Shift i N Track Sense Shift zwiększają możliwości samochodu dzięki zastosowaniu dedykowanego trybu zmiany przełożeń biegów.


N Power Shift (NPS) włącza się, gdy samochód przyspiesza wykorzystując 90 procent otwarcia przepustnicy, zmniejszając moment obrotowy podczas zmiany biegu na wyższy, aby zapewnić maksymalną moc na koła. Tryb zwiększa przyjemność z jazdy, sprawiając wrażenie „odpychania” podczas zmiany biegu na wyższy. Towarzyszący przy tym dźwięk wydobywający się z układu wydechowego podkreśla sportowe osiągi.


N Grin Shift (NGS) maksymalizuje osiągi silnika i skrzyni DCT przez 20 sekund. Aby uzyskać maksymalne przyspieszenie, samochód bezpośrednio redukuje biegi i dobiera odpowiednie przełożenie. Aby aktywować tryb, kierowca naciska specjalny przycisk na kierownicy, z kolei na zestawie wskaźników rozpoczyna się odliczanie wskazujące czas do zakończenia działania funkcji. Po zakończeniu „doładowania” kierowca musi odczekać co najmniej 40 sekund, aby móc ponownie skorzystać z możliwości N Grin Shift. Funkcja N Grin Shift (NGS) pozwala kierowcy wykorzystać cały potencjał samochodu za pomocą jednego przycisku – na przykład w trakcie przejazdów na torze wyścigowym w celu uzyskania najlepszego czasu okrążenia lub w trakcie wyprzedzania.


N Track Sense Shift (NTS) optymalizuje adaptacyjną zmianę biegów do jazdy torowej, skupiając uwagę kierowcy na prowadzeniu pojazdu. Tryb rozpoznaje optymalne warunki do dynamicznej jazdy na torze wyścigowym oraz uruchamia się automatycznie. Na podstawie zebranych danych z wyczynowej jazdy i zachowania kierowcy, samochód dobiera odpowiedni bieg, synchronizuje zmianę przełożeń, dając kierowcy optymalne osiągi.


W przeciwieństwie do tradycyjnych pojazdów z automatyczną skrzynią biegów, w Hyundaiach wyposażonych w skrzynię N DCT, kierowca może dezaktywować funkcję pełzania. Kiedy funkcja jest wyłączona, a samochód stoi na biegu D, samochód nie toczy się automatycznie po zwolnieniu pedału hamulca. W zależności od kierowcy, funkcja może zostać wykorzystana, aby zwiększyć komfort i wygodę. Tryb pełzania można aktywować lub dezaktywować za pomocą ustawień trybu N custom.


Hyundai KONA N oferuje kierowcom możliwość przełączenia się na tryb ręczny skrzyni biegów, dzięki wykorzystaniu łopatek umieszczonych za kierownicą lub dźwigni zmiany biegów. Komputer zapobiegnie automatycznej zmianie biegu na wyższy, w momencie osiągnięcia limitu obrotów. W ten sposób sterowanie ręczne pozwala kierowcy utrzymać wysokie obroty, aby uzyskać jeszcze więcej sportowych wrażeń z jazdy.

 

Więcej na stronie Hyundai

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments