Jak sama nazwa wskazuje, reklama ta jest ściśle związania z poniesieniem kosztów sponsoringu danego przedsięwzięcia.
Chodzi tutaj o to, iż dane przedsiębiorstwo jest patronatem, bądź też w pełni finansuje różnego rodzaju imprezy firmowe, organizacje, bądź też poszczególne osoby. Reklama ta jest szczególnie związana z takimi sferami jak: kultura, rozrywka, czy też sport. Dzięki takiemu rozwiązaniu, możliwe jest zareklamowanie danej marki, a równocześnie wyróżnienie jej z grona innych marek.
Firma nie tylko uzyskuje dzięki temu reklamę, ale również sympatię, rozgłos oraz uznanie w oczach osób biorących udział w danym projekcie. Im większy rozgłos, tym większy sukces odniesie nasza reklama. Dlatego też, jeśli przedsięwzięcie to ma charakter międzynarodowy, bądź też narodowy i jest emitowane w telewizji oraz opisywane w innych mediach, to z pewnością odniesie o wiele większy sukces. Wszystko to może w przyszłości zapieczętować nad dalszym rozwojem danego przedsiębiorstwa.