Wykorzystywanie plakatów reklamowych to nadal jedna z najbardziej skutecznych form reklamy w określonych branżach takich jak restauracje, wydarzenia eventowe czy reklama lokalnej firmy. Niski koszt wydruku oraz możliwość druku w wielu formatach, umożliwia dobrze spersonalizować reklamę pod naszego odbiorcę. Jednak, aby plakat reklamowy był naprawdę skuteczny i przekładał się na zainteresowanie naszym projektem musi spełniać określone cechy. Właśnie w naszym artykule, wymienimy 10 wg. Nas najbardziej istotnych szczegółów projektowania dobrego plakatu wystawowego.
10 kroków, które pozwolą Ci stworzyć skuteczny plakat
- Plakat reklamowy powinien być : nie nachalny – pewnie nie raz zdarzyło Wam się widzieć nachalną reklamę, no cóż żyjemy w takich czasach. Projektując projekt plakatu reklamowego, zastanówmy się czy nasz odbiorca nie będzie czuł się zbyt mocno „atakowany” tą formą przekazu? Czasem lepiej wybrać prostsze rozwiązania, które są najskuteczniejsze
- Plakat reklamowy powinien być : unikalny – unikalność plakatu wystawowego, wyróżnia naszą firmę na tle konkurencji. Oczywiście wiele z form reklamy i wykorzystywanie wizerunku zostało już użyte, jednak dogłębnie analizując możemy sami zmienić schemat i stworzyć coś unikalnego. Przykładowo wykorzystać wizerunek znanej lokalnej osoby lub postać z kreskówki.
- Plakat reklamowy powinien być : ciekawy – jest to kluczowy czynnik, który charakteryzuje sukces naszego projektu, wykorzystajmy grę kolorów, znane cytaty, coś kontrowersyjnego w jakimś stopniu, poruszyć ważny temat społeczny lub żart
- Plakat reklamowy powinien być : estetyczny – estetyka to w dzisiejszych cyfrowych czasach „must have” w większości przypadkach estetyczny dobrze wykonany plakat z odpowiednimi proporcjami obrazków i tekstów lepiej będzie sprzedawał. Ba… oczywiście są wyjątki, przecież sztuka współczesna zna wiele takich dzieł, warto tutaj zastanowić się co w naszej branży lepiej się sprawdzi.
- Plakat reklamowy powinien być : odpowiednio sformatowany – mamy do wyboru wiele rozmiarów, każdy znajdzie coś dla siebie, zastanówmy się gdzie chcemy umieścić baner. Do wyboru mamy formaty A0, A1, A2, B0, B1, B2 oraz różne metody druku solwetowego oraz atramentowego.
- Plakat reklamowy powinien być : pobudzający do działania – wykorzystamy panujący trend do pobudzenia interakcji z potencjalnymi klientami. Przykładowo jest w Twojej okolicy wydarzenie takie jak maraton? przygotowanie plakatu będzie bardzo proste.
- Plakat reklamowy powinien być : konwertujący (sprzedający) – pamiętajmy, aby nasza marka była dobrze umieszczona na plakacie, może zdarzyć się tak, że klient w ogóle nie skojarzy naszej marki. Warto użyć lepszych kolorów do ekspozycji loga marki lub tekstu.
- Plakat reklamowy powinien być : przystępnie tani – poszukajmy taniej drukarni, która ma dostęp do druku solwetowego. Generalnie przyjmuje się cenę 100 plakatów za 2000 zł jako przystępnie cenową, wiadomo im taniej wydrukujemy tym będziemy mieli plakatów. Pamiętajmy, że przy dużych zamówieniach, ceny zawsze są do negocjacji.
- Plakat reklamowy powinien być : kolorowy – odpowiednia gra kolorów pozwala na jeszcze bardziej udany marketing z wykorzystaniem wydrukowanego plakatu.
- Plakat reklamowy powinien być : miły dla oka – plakat zdecydowanie nie powinien razić użytkownika, tylko zachęcać go do działania, miejmy to na uwadze. Nie wykorzystujmy kontrowersyjnych materiałów.
Druk plakatu reklamowego, gdzie warto?
Na sam koniec podpowiemy, gdzie można wydrukować dobrej jakości plakat reklamowy w różnych popularnych rozmiarach 420x594mm oraz 500x707mm metodą atramentową. Jeśli chodzi o wydruk online z dostawą do domu, w Polsce królują takie marki jak Copy General, Empik Foto, Drukomat czy serwis Wydrukujemy.To. W większości z tych firm otrzymamy plakaty w krótkim terminie nawet przy dużych zamówieniach na ponad 2000 sztuk plakatów reklamowych.
Napisz w komentarzu, gdzie Ty kupujesz plakaty reklamowe?
źródło: https://copygeneral.pl/variant/plakaty