Każdy przedsiębiorca doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak istotne znaczenie ma właściwa promocja marki lub konkretnego produktu bądź usługi. Oczywiście najlepiej jeśli materiał reklamowy dotrze do jak największej liczby osób, które dzięki temu mogą stać się potencjalnymi klientami. Dlaczego warto postawić na reklamy w kinie?
Reklama w kinie – jakie ma zalety?
Kino to miejsce kojarzące się z przyjemnością i wolnym czasem, a pozytywne skojarzenia z pewnością będą miały duży wpływ na odbiór prezentowanych treści reklamowych. Pamiętajmy też, że nie bez znaczenia w tym przypadku pozostaje fakt zaplecza technicznego – spot marketingowy wyświetlany na dużym ekranie i z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu nagłaśniającego z całą pewnością również będzie sprzyjał pozytywnemu postrzeganiu reklamy i jednocześnie sprawi, że zostanie ona lepiej zapamiętana. Kolejną ważną kwestią są w tym przypadku również czynniki sprzyjające skupieniu widza na przekazywanych treściach, jak przygaszone światła oraz jakość wyświetlanego obrazu i emitowanego dźwięku. Wśród zalet reklamy w kinie wymienić można również dopasowanie materiału do konkretnej grupy docelowej – produkty przeznaczone dla kobiet mogą być reklamowane np. przed seansem komedii romantycznych, dla mężczyzn – przed filmami akcji, zaś dla osób posiadających dzieci – przed filmami z gatunku kina familijnego. Z kolei na podstawie sprzedanych biletów na konkretny seans można precyzyjnie określić ile dokładnie osób obejrzało reklamę.
Większa skuteczność
Jeszcze do niedawna najczęściej wykorzystywanymi do emisji reklam promujących konkretną markę mediami były radio i telewizja. Warto jednak zauważyć, że wielu widzów i słuchaczy pomija bloki reklamowe zmieniając w trakcie ich trwania kanał i nie przywiązując większej wagi do przekazywanych treści. Jeśli więc chodzi o skuteczne media, kino sprawdza się doskonale jako miejsce emisji materiałów marketingowych, ponieważ pozwala stworzyć atmosferę sprzyjającą pozytywnemu i pełnemu skupienia odbiorowi reklam. W ten sposób prezentowane informacje są znacznie łatwiej zapamiętywane, podobnie jak nazwa marki, jej logo czy hasło reklamowe. Warto przy tym zaznaczyć, że reklama w kinie wcale nie musi ograniczać się wyłącznie do emisji spotów reklamowych na wielkim ekranie. Oprócz tego można wykorzystać również hol jako przestrzeń do promowania konkretnych produktów lub marek – mowa tutaj o naklejkach na podłodze, standach, wyświetlaniu reklamy na ekranach umieszczanych na ścianach oraz ulotkach i materiałach reklamowych wręczanych przez hostessy. Takie kompleksowe działanie zwiększa skuteczność kampanii marketingowej prowadzonej w kinie.
Podsumowanie
Przedsiębiorcy poszukujący skutecznych sposobów na promocję swojej marki z całą pewnością powinni rozważyć możliwość reklamowania jej w kinie. Emisja spotów połączona z wykorzystaniem holu kinowego sprawia, że logo firmy oraz jej oferta zostaną lepiej zapamiętane, a co za tym idzie – mogą zwiększyć liczbę klientów.