znak towarowy

Zastrzeżenie znaku towarowego to częsta praktyka wśród przedsiębiorców. Dzięki temu nazwa firmy, logo oraz cała identyfikacja graficzna będzie chroniona przed nieuczciwą konkurencją. Monitorowanie znaku towarowego pozwoli zadbać o własną markę. Jak to zrobić? Oto krótki poradnik.


    1. Jak zastrzec znak towarowy
    2. Procedura rejestracji znaku towarowego
    3. Rejestracja znaku towarowego – dlaczego warto


Jak zastrzec znak towarowy


Zakładając firmę, mało kto pamięta o tym, że logo oraz nazwa firmy mogą zostać zgłoszone do urzędu patentowego. Jak zastrzec znak towarowy? Organizacją, która zajmuje się tego typu praktyką jest Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej z siedzibą w Warszawie. Dlaczego ochrona elementów graficznych, logo oraz nazwy jest tak ważna? W momencie gdy dana firma zaczyna dobrze prosperować i zajmuje ważne miejsce na rynku, mogą się pod nią podszywać mniejsze przedsiębiorstwa. Dlatego sprawdzenie znaku towarowego jest tak ważne. Procedura zastrzegania znaku towarowego może trochę potrwać: od pół roku, nawet do trzech lat. Przy samodzielnym zgłaszaniu formalności często się wydłużają, głównie przez brak odpowiedniej wiedzy wnioskodawców. Dlatego zastrzeżenie znaku towarowego najlepiej zostawić profesjonalistom, na przykład rzecznikowi patentowemu lub specjalnym kancelariom brendingowym, które znają się na prawie przemysłowym.


Procedura rejestracji znaku towarowego


Aby cała procedura mogła zostać rozpoczęta, należy wypełnić odpowiednie formularze. Dokumenty można wydrukować i przesłać do Urzędu Patentowego. Wniosek jest także dostępny online. Przy zastrzeganiu nazwy bądź reprezentacji graficznej firmy trzeba dokładnie opisać usługi oraz zakres działań przedsiębiorstwa. Często właśnie ten element sprawia wnioskodawcom sporo problemów. Urząd Patentowy musi dokładnie przeanalizować wniosek. Trzeba bowiem sprawdzić, czy nie wpłyną żaden sprzeciw wobec rejestracji danego znaku. Oczywiście cała procedura wiąże się opłatami za usługi. Sam opis postępowania w sprawie rejestracji marki wygląda dość prosto. W rzeczywistości nie jest to takie łatwe. Jest to związane ze skomplikowanym prawem patentowym.  


Rejestracja znaku towarowego – dlaczego warto


Rejestracja znaku towarowego przynosi same korzyści. Przede wszystkim daje nam prawo do wyłącznego posługiwania się identyfikacją graficzną firmy. Podnosi to prestiż przedsiębiorstwa i wpływa na zwiększenie wpływów firmy. Monitoring znaku towarowego to przede wszystkim idealne narzędzie do walki z nieuczciwą konkurencją.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj