Public Relations

Działania PR-owe zajęły kluczowe miejsce w strategiach marketingowych. Nie wiele osób jednak rozumie prawdziwy wpływ, jaki PR wywiera na biznes. Dziś odpowiadamy na najważniejsze pytania związane z PR-em.

Czym jest PR?

Amerykańskie Stowarzyszenie Public Relations (The Public Relations Society of America) proponuje własną definicję PR. „Public relations pomaga organizacji i jej odbiorcom wzajemnie się dopasować.” Public relations jest próbą przekonania grup ludzi do współpracy. Ponadto public relations pomaga organizacjom w skutecznej interakcji i komunikacji z ich najważniejszymi grupami odbiorców”. W myśl tej definicji, PR to konieczność dialogu, w związku z czym między odbiorcami a organizacją musi zachodzić dwustronna komunikacja.

Zdaniem Philipa Kotlera public relations to dodatek do prowadzonych działań marketingowych. Te drugie są jego zdaniem nadrzędne a ponadto istotniejsze z perspektywy działań promocyjnych. Kotler uważa, że „PR traktowane jest na ogół jako przybrane dziecko marketingu. To swego rodzaju dodatek do poważniejszych działań promocyjnych”.

Według R W. Griffina public relations, uzupełniając metodę zarządzania strategicznego, współuczestniczy w „procesie definiowania i redefiniowania strategii (w reakcji na zmiany otoczenia lub wyprzedzając te zmiany, a nawet je wywołując) oraz w sprzężonym z nim procesie implementacji, w którym zasoby i umiejętności organizacji są tak dysponowane, by realizować przyjęte długofalowe cele rozwoju, a także by zabezpieczyć istnienie organizacji w potencjalnych sytuacjach nieciągłości.

Odpowiadamy na pytanie – na czym polega Public Relations? 

Niektórzy utożsamiają go z brandingiem, inni z marketingiem. Tymczasem istota PR polega na wysyłaniu właściwych treści we właściwe miejsce i do właściwych ludzi, pomagając firmom budować silniejsze marki oraz reputację. Commplace, jako agencja PR,  współpracuje z klientami, aby pomóc im osiągnąć te cele – czyli promować ich produkty i usługi wśród klientów w taki sposób, aby chcieli je kupić. 

Public Relations to oparta na wzajemnym szacunku i prawdzie dwukierunkowa komunikacja – pomiędzy firmą a jej obecnymi i potencjalnymi klientami – która prowadzi do wzajemnego zrozumienia. PR polega na doradztwie organizacji w zakresie podejmowania strategicznych decyzji,​ opiera ​się na badaniach i ewaluacji​,​ zakłada planowanie oraz stawianie i realizację celów.

Public Relations to dziedzina, która może zmienić przyszłość i rentowność firmy.

To jeden z najskuteczniejszych sposobów budowania strategii marketingowych a także reputacji, która jest bezcennym dobrem. Właśnie z tego powodu firmy, które to zauważyły, inwestują ogromną ilość czasu i wysiłku w skuteczną strategię PR. Namacalny dowód, że podejmowane działania są słuszne? Wyższa wartość wskaźnika ROI.

Początek formularza

Dół formularza

Co robi public relations dla Twojej firmy?

Public Relations zwiększa zyski, leady sprzedażowe i samą sprzedaż

Public Relations, poprzez szereg unikalnych narzędzi sprawia, że nowi potencjalni klienci sami znajdą do Ciebie drogę. Ponadto pracująca na Twój sukces agencja PR tworzy odpowiednie komunikaty, które rezonują wśród docelowych klientów w imponujący sposób. Końcowy efekt? Większe zyski dla Twojej firmy.

Aż 70% konsumentów poszukuje informacji o firmie i jej produkcie w internecie. Decyzja o zakupie zależy w dużej mierze od tego, jakie to będą informacje. 

PR zwiększa wiarygodność marki

Bez względu na branżę, zaufanie odgrywa ogromną rolę w decydowaniu o sukcesie firmy. Bez zaufania firma pozostawia dużą część sprzedaży na przysłowiowym stole. Dlatego troskę o budowanie zaufania między firmą, a jej potencjalnymi klientami, warto powierzyć profesjonalistom. Agencja PR to sztab ekspertów nieustannie pracujących nad zwiększeniem wiarygodności firmy, która jest jednym z kluczowych elementów budujących zaufanie do marki.

Koszty utraty zaufania do marki mogą być bardzo dotkliwe. Przekonał się o tym Volkswagen, którego akcje po słynnej aferze spalinowej straciły 20% na wartości.

PR zmienia sposób myślenia ludzi o biznesie

Obecnie przestrzeń online pozwala ludziom mówić wszystko, co chcą, niezależnie od tego, czy jest to prawdą, czy nie. Wiele firm zdobywa w ten sposób złą reputację, chociaż nie zrobiło nic, aby na to zasłużyć. Najbardziej skutecznymi narzędziami do naprawy takich sytuacji dysponuje właśnie Public Relations. Wsparcie jakie daje PR, odpowiednio prowadzone kampanie, zwiększają świadomość marki przy jednoczesnym utrzymaniu pozytywnego wizerunku firmy. 

Właściwie zastosowany PR daje firmie możliwość pokonania prawie każdej przeszkody, z którą się spotka.

Public relations zwiększa obecność firmy w świecie online

Dzięki pomocy PR, dzisiejsze marki mają znacznie większą szansę skutecznego dotarcia do właściwych odbiorców. Eksperci ds. PR zidentyfikują najlepsze kanały a także czynniki wpływające na rozpowszechnianie informacji o Twojej firmie wśród właściwych osób. Jako agencja PR, wykorzystując swoje doświadczenie i relacje, pracujemy dla Ciebie, aby zmaksymalizować zasięg tych informacji.

68% ludzi lubi spędzać czas na czytaniu treści pochodzących od firm, od których chce kupować. Kogo nie ma w dzisiejszym, cyfrowym  świecie, ten nie istnieje.

Commplace, agencja PR Wrocław, pomaga firmom stworzyć silną obecność w internecie. Dobrze widoczną dla ich docelowych odbiorców. Zapewniamy przy tym wsparcie i wskazówki, które pomagają w sprzedaży, a jednocześnie jesteśmy gotowi do wkroczenia w przypadku kryzysu lub czegokolwiek, co grozi wizerunkowi firmy.

Czy wiesz, że ludzie są zmęczeni starymi taktykami?

86% osób ignoruje reklamy telewizyjne, przełączając program podczas ich trwania

44% maili z reklamą bezpośrednią nigdy nie jest otwierane

91% użytkowników rezygnuje z subskrypcji, do których wcześniej sami się zapisali

84% internautów w wieku 25-34 lata rezygnuje z odwiedzania ulubionych stron, gdy przytłacza ich ilość pojawiających się tam reklam

Klienci chcą innego podejścia. Chcą treści, które w centrum stawiają zainteresowania konsumenta, zamiast nachalnych praktyk, nastawionych na masowego odbiorcę.

Czy stać Cię na przypadkowe działania? 

Kierowanie reklamy do rzeszy przypadkowych osób i liczenie na to, że wśród nich znajdą się takie, które uda się zainteresować ofertą, to działania oparte na metodzie „spray and pray”, czyli w wolnym tłumaczeniu ”strzelaj serią na oślep i módl się, żebyś trafił”. Czy to brzmi jak strategia? Jeżeli tak, to na pewno bardzo kosztowna, a ponadto nieefektywna.

Twoja firma potrzebuje PR. To potężne narzędzie, które wspierając wiele innych działań marketingowych, a co więcej – daje niesamowite efekty. Skorzystaj z naszego doświadczenia i pozwól, by Twoi klienci Cię znaleźli.

Co zyskasz inwestując w działania z zakresu PR?

Public Relations to proces opracowywania kluczowych komunikatów, zarządzanie reputacją, budowanie zaufania a także szereg działań, które mają wyeksponować Twoją firmę na tle konkurencji.  Celem tej ekspozycji jest rzucenie pozytywnego światła na firmę, kierownictwo, markę, produkt, które ostatecznie przekłada się na większą sprzedaż. 

Odpowiedz sobie na pytanie: 

Wolisz powiedzieć potencjalnemu klientowi lub inwestorowi, że zamieściłeś reklamę w Forbes, czy że Forbes  napisał artykuł o Twojej firmie?

PR różni się zasadniczo od reklamy, ponieważ stoi za nim zewnętrzne poparcie. Twoja historia cieszy się większą wiarygodnością, ponieważ została zweryfikowana i opublikowana  przez niezależne osoby trzecie, a nie, jak w przypadku reklamy, w oczywisty sposób opłacona. Dzięki reklamie mówisz ludziom, jak świetny jesteś. PR sprawia, że to inni Cię polecają i reklamują. Jak myślisz, który przekaz jest bardziej skuteczny? Badanie na temat roli contentu w procesie decyzyjnym konsumentów wykazało, że PR jest prawie o 90% bardziej skuteczny niż reklama.

PR + content marketing = para doskonała

Aby uzyskać 50 mln użytkowników radio potrzebowało 38 lat, telewizja – 13, internet zaledwie 4. Za 10-15 lat tradycyjne media, prasa, radio, telewizja wciąż będą istnieć, ale główną platformą dotarcia ze swoim przekazem do odbiorców stanie się właśnie internet. Już teraz dobry PR nie istnieje bez łączenia działań komunikacyjnych z SEO. Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwania to dziś jedno z podstawowych narzędzi, dzięki którym komunikacja PR wspiera pozycjonowanie stron internetowych w Google i jest jeszcze bardziej skuteczna. 

SEO PR to szereg czynności, których celem jest budowanie dobrego wizerunku marki w wynikach wyszukiwania. Użytkownicy internetu często wyszukują fraz:

  • Opinia + marka 

  • Opinia + produkt/ usługa klienta

  • Test + marka

  • Test + produkt/ usługa klienta

  • Praca + marka

  • Kluczowe osoby firmy + marka

  • Inne – podobne/ pokrewne (np. Agencja PR Wrocław, PR Wrocław, e-PR)

Wiedząc czego szukają potencjalnie zainteresowani klienci, dzięki narzędziom SEO PR pozwalamy im znaleźć treści, które są źródłem pozytywnych informacji nie tylko o firmie czy marce, ale także o jej produktach czy usługach.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments